Musik on/off
Fra : Xystus

Dato : 12-12-02 16:15

Hey

Hvordan laver man en knap der stopper lyden hvis den kører, og starter lyden
hvis den ikke kører??

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-12-02 16:20

> Hvordan laver man en knap der stopper lyden hvis den kører, og starter lyden
> hvis den ikke kører??

det kommer ret meget an på, hvordan du har lavet lyden?? ekstern swf?? event
lyd??

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Xystus

Dato : 12-12-02 18:32

Hey

> det kommer ret meget an på, hvordan du har lavet lyden?? ekstern swf??
event
> lyd??

Den er lavet som ekstern swf

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-12-02 21:24

[...]

>Den er lavet som ekstern swf

fedest.. og denne loader du ind i en level eller et tomt movieclip??
hvis det er ind i en level kan du bruge _levelx.play(); og
_levelx.stop();..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Xystus

Dato : 12-12-02 21:31

Hey Bo

> fedest.. og denne loader du ind i en level eller et tomt movieclip??
> hvis det er ind i en level kan du bruge _levelx.play(); og
> _levelx.stop();..

Kunne jeg få dig til at skrive samtlige actions??? Jeg er ikke så godt inde
i Flash, at jeg kan gennemskue en hel masse - endnu...

flot side, forresten (din)

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Xystus

Dato : 13-12-02 12:16

> Kunne jeg få dig til at skrive samtlige actions??? Jeg er ikke så godt
inde
> i Flash, at jeg kan gennemskue en hel masse - endnu...

Jeg har fået mine actions på knappen til at se sådan ud, men det virker ikke

on (release) {
_level1.play();
_level1.stop(); }

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-12-02 17:48

[...]

>on (release) {
>_level1.play();
>_level1.stop(); }

ovenstående starter swf'en i level 1 og stopper den med det samme
igen.. ehm.. dvs, du når slet ikke at høre musikken..

er det den samme knap der skal starte og stoppe musikken ??

Fra : Xystus

Dato : 15-12-02 21:24

Hey

> er det den samme knap der skal starte og stoppe musikken ??
Ja

Jeg er helt på bar bund...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 16-12-02 22:50

[...]

>Ja
>
>Jeg er helt på bar bund...

altså, chief.. du må da kunne lave et check.. vi antager, at du har
loadet musikken ind i level 1.. smid en knap på scenen og giv den flg.
actions:

if (_root.musik_check=="korer") {
   _level1.stop();
   _root.musik_check="korer_ikke";
} else {
   _level1.play();
   _root.musik_check="korer";
}

- så er den da klaret.. forresten , havde du styr på levels?

Fra : Xystus

Dato : 17-12-02 22:01

> - så er den da klaret.. forresten , havde du styr på levels?

jaaa, sådan da. Når jeg tænkte mig om, så havde jeg...

> altså, chief.. du må da kunne lave et check..

Du må da meget undskylde, men jeg er ret ny indenfor emnet Flash og
scripting for den sags skyld. Jeg kan kun HTML og CSS + en lillebitte smule
ASP...

Kender du ikke en god side med en god tutorial til action scripting??

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk