Netværksuddannelse
Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 12-12-02 16:02

Hejsa

Jeg overvejer at blive Certified Cisco Network Associate, men jeg vil gerne
høre, om det er en uddannelse, som I kan anbefale. Er den respekteret, god
osv.?

/martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-12-02 23:11

On Thu, 12 Dec 2002 16:01:51 +0100, "Martin Dam Petersen"
<martindp@it-snedkeren.dk> wrote:

> Jeg overvejer at blive Certified Cisco Network Associate, men jeg vil gerne
> høre, om det er en uddannelse, som I kan anbefale. Er den respekteret, god
> osv.?

Det er en udmærket, men basal, netværksuddannelse. Regn ikke med,
at du med den i hånden kan få lov at lege med kæmpe netværk. Men
det kan være nok til at komme i gang.

-A

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 12-12-02 23:30

Hejsa

Tak for svaret. Ja, jeg kan godt se, at det ligner det første trin på en
længere stige. Men jeg nyuddannet kandidat, interesserer mig for netværk og
har sparet lidt op til noget efteruddannelse. Jeg forestiller mig bestemt at
arbejde med netværk i mange år fremover.

Set i dette lys var det, at jeg tænkte, at det kunne være godt at starte med
en CCNA, selvom det koster ca. kr. 25.000,-, så kan jeg altid bygge videre
på den senere. Eller har du andre/bedre steder at starte, hvis man gerne vil
arbejde med netværk/som systemadministrator?

/martin

Fra : Agricola

Dato : 12-12-02 23:48

"Martin Dam Petersen" <martindp@it-snedkeren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> arbejde med netværk/som systemadministrator?

Hej Martin

Kan du fortælle mig hvor du har set hvad en CCNA certificering koster?

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 13-12-02 08:56

Hejsa

Jeg har priserne fra Århus Købmandsskoles hjemmeside:
http://www.aabc.dk/kurser/cisco.htm

I alt bliver det omkring kr. 23.000,-, men der kommer også et
certificeringsgebyr oveni.

/martin

Fra : Agricola

Dato : 13-12-02 16:39

> [...]
> http://www.aabc.dk/kurser/cisco.htm
>
> I alt bliver det omkring kr. 23.000,-, men der kommer også et

Hej

Jeg har sikkert misforstået det, men bliver det ikke 15.500 hvis du vælger
aften undervisning hele vejen igennem?

/Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-12-02 00:51

On Thu, 12 Dec 2002 23:30:15 +0100, "Martin Dam Petersen"
<martindp@it-snedkeren.dk> wrote:

> Eller har du andre/bedre steder at starte, hvis man gerne vil
> arbejde med netværk/som systemadministrator?

Der er ikke noget, der slår praktisk erfaring, men den kan jo
være svær at få, hvis man ikke vil 'arbejde sig op'. En CCNA kan
være et udmærket sted at starte.

-A