tastetryk til reparation af garbled termin~
Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 12-12-02 15:56

Hvis man cat'er en binær fil kan ens terminal som i nok ved komme til at se
lidt 'sjov ud'. Jeg erindrer at jeg i tidernes morgen læste en
tastekombination, noget i stil med ctrl-? efterfulgt af enten ? eller
ctrl-? - men jeg kan saftsusemig ikke huske den, og det er vist dødens
pølse at gå dem igennem i hånden. Er der en venligsindet person der vil
bidrage med den?

btw, reset virker ikke i dette tilfælde (jeg har fået den foreslået en del
gange før, så jeg vil se om jeg kan fange den i opløbet.)

--
Knud

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-12-02 16:06

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> writes:

> [...]
>
> btw, reset virker ikke i dette tilfælde (jeg har fået den foreslået en del
> gange før, så jeg vil se om jeg kan fange den i opløbet.)

Jeg bruger nogen gange:
echo <Ctrl-V><Esc>c
det skrives
echo ^[c
på skærmen.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Dantalion

Dato : 13-12-02 02:57

Arne Schwerdtfegger wrote:
> [...]
>
> btw, reset virker ikke i dette tilfælde (jeg har fået den foreslået en del
> gange før, så jeg vil se om jeg kan fange den i opløbet.)

Det er vel ikke ctrl-c eller ctrl-d du mener.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-12-02 20:51

Arne Schwerdtfegger wrote:
> [...]
>
> btw, reset virker ikke i dette tilfælde (jeg har fået den foreslået en del
> gange før, så jeg vil se om jeg kan fange den i opløbet.)

Man kan skrive "reset"...

--
Steen Suder

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-12-02 20:56

On Thu, 12 Dec 2002 20:51:17 +0100, Steen Suder wrote:

> Man kan skrive "reset"...

Hmm, du læste vist lidt for hurtigt, hva'?

--
"Actually, now that my good side is no longer a Adam Sjøgren
physical being, I find him that much easier to ignore" asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-02 02:54

Adam Sjøgren wrote:

> Hmm, du læste vist lidt for hurtigt, hva'?

Jamen... bare fordi...

--
Steen Suder
- Nu med brun papirspose

Fra : Christian Laursen

Dato : 12-12-02 22:11

> [...]

> ctrl-? - men jeg kan saftsusemig ikke huske den, og det er vist dødens
> pølse at gå dem igennem i hånden. Er der en venligsindet person der vil

Hvis det er i xterm, kan man bruge ctrl-midterklik og vælge 'Do Soft Reset'
eller 'Do Full Reset'.

Christian Laursen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-12-02 22:57

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> writes:

> tastekombination, noget i stil med ctrl-? efterfulgt af enten ? eller
> ctrl-? - men jeg kan saftsusemig ikke huske den, og det er vist dødens

"echo Ctr-V Ctrl-O"

(ser ud som "echo ^O")
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-12-02 00:26

Arne Schwerdtfegger skrev:

> Er der en venligsindet person der vil bidrage med den?

Jeg ved ikke om det er den du leder efter, men jeg har et script
der siger

#!/bin/sh
echo -ne '\017\033(B'
# eof

og som jeg kører når der går kludder i terminalen.

// Klaus

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 13-12-02 00:58

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> wrote in

> [...]
> tastekombination, noget i stil med ctrl-? efterfulgt af enten ? eller
> ctrl-? - men jeg kan saftsusemig ikke huske den, og det er vist dødens

Tak for de mange gode forslag, K.A. Seistrup's svar[1] løber med
førstepladsen og har vundet en plads som alias i min .profile

--
Knud

[1] echo -ne '\017\033(B'