[javascript] - problem med location.href
Fra : Hasse Ramlev

Dato : 12-12-02 15:11

Jeg er ved at lave en lille ting som gemmer en email i en database
(ikke noget problem).

Men måden er vil gøre det på er at jeg har nedenstående kode :

-[KODE]----------------------------
function chkFelter(object) {
if (object.email.value == "") {
alert("Husk indtast email adresse inden du til/afmelder ");
return false;
}

url='http://minhost.dk/save.php?id='+object.id.value+'&email='+object.email.value;
location.href = url;
return true;
}

document.write("<form name=\"f\" onsubmit=\"return chkFelter(this);\"
method=\"post\">");
document.write("<input style=\"font-size:11px;font-color:black;\"
type=\"text\" name=\"email\">");
document.write("<input type=\"submit\" name=\"submit\"
value=\"Tilmeld\"><input type=\"submit\" name=\"submit\"
value=\"Afmeld\">");
document.write("<input type=\"hidden\" name=\"id\"
value=\"<?=$_GET[id]?>\">");
document.write("</form>");

save.php gemmer i db,

1. problem : er at den kører ikke location.href = url

2. problem : Jeg vil så gerne have den til at gøre det på den måde at
den ikke skifter side til save.php men barer kører den.

mvh.
Hasse Ramlev
http://ramlev.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-02 15:25

Hasse Ramlev skrev:

> url='http://minhost.dk/save.php?id='+object.id.value+'&email='+
> object.email.value;
> location.href = url;

[snip]

> 1. problem : er at den kører ikke location.href = url

Prøv at debugge indholdet af url. Indsæt alert(url); umiddelbart
før linjen med location.href.

Måske er object.id.value = Null.

> 2. problem : Jeg vil så gerne have den til at gøre det på den
> måde at den ikke skifter side til save.php men barer kører
> den.

Kald save.php i et popupvindue - window.open(url). Save.php kan
sættes til at lukke sig selv efter at have gemt adressen.
Det vil sikkert ikke virke hvis folk har popupblokeringer
installeret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen