gjesager...Gesager...
Fra : Torben Schmidt

Dato : 12-12-02 00:27

Hej.

Jeg bor på gesagervej 44, 8722 Hedensted. Nu har jeg fået den her enorme
lyst til at lære lidt mere om stedet og omgivelserne. Jeg tænker endda på at
lave et program om den gaard jeg bor på. Men det er altså begrænset hvad jeg
har fundet ud af indtil videre. Så mit store ønske er altså at komme i
kontakt med en eller flere der ved noget om gaarden. Det jeg har fået at
vide om gården er at den skulle have heddet Maries minde engang for mange år
siden. Men hvem der har bygget den og hvornår den blev bygget, det ved jeg
stadig ikke og det er bl.a. det jeg meget gerne vil vide noget om. Så hvis
der sidder en eller anden derude og har nogle oplysninger, så er vedkommende
mere end velkommen til at kontakte mig. Det må meget gerne være på min
email: email@torben-schmidt.dk

På forhånd mange tak.

Mvh.
Torben Schmidt

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 12-12-02 16:27

Hej Torben..

I bogen Hedensted og St. Dalby sognes historie er der et afsnit om Gjesager
gårdene
måske du kan finde din gård i denne - eller du kan give lidt flere
oplysninger om gården, så skal jeg da gerne lave dette opslag for dig eventuelt
Matrikel nummeret og tidligere ejere hvis du da kender dem

Venlig Hilsen
Jørgen P.

Fra : Torben Schmidt

Dato : 12-12-02 17:58

hvis jeg lige skal tilføje nogle ting, så har jeg lige fået af vide at
gården sansynligvis blev bygget af smeden Niels Nielsen. Men hvornår den
blev bygget mangler jeg altså stadig et svar på. Jeg kunne også godt tænke
mig at vide hvem denne Niels Nielsen er? Så hvis der sidder en eller anden
derude bag en computerskærm og som ved noget om nævnte person, så må
vedkommende meget gerne skrive til mig. adressen er stadig:
email@torben-schmidt.dk

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 12-12-02 19:02

iflg http://www.ois.dk/

Vejnavn: Gesagervej 044
Bebygget areal: 531
Bygningsnummer: 1
Anvendelse: Stuehus til landbrugsejendom
Fritliggende: Ikke oplyst
Adgangsforhold: Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Opførelsesår: 1938
Til/ombygningsår: 0
Fredningsforhold:
Bygningsnummer: 2
Anvendelse: Avls- og driftsbygning (til landbrug, skovbrug, gartneri m.v.)
Fritliggende: Ikke oplyst
Adgangsforhold: Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Opførelsesår: 1860
Til/ombygningsår: 1970
Fredningsforhold:
Bygningsnummer: 3
Anvendelse: Anden bygning til landbrug, industri eller lign.
Fritliggende: Ikke oplyst
Adgangsforhold: Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Opførelsesår: 1860
Til/ombygningsår: 1998
Fredningsforhold:
Bygningsnummer: 4
Anvendelse: Avls- og driftsbygning (til landbrug, skovbrug, gartneri m.v.)
Fritliggende: Ikke oplyst
Adgangsforhold: Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Opførelsesår: 1969

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
sidst opdateret 03. dec. 2002

Fra : Bobber

Dato : 11-01-03 12:47

> [...]
vedkommende
> mere end velkommen til at kontakte mig. Det må meget gerne være på min

Hej Torben

Jeg kan anbefale dig at besøge Lokal-arkivet for Hedensted Kommune, på
Jernbanegade 1 i Løsning. De kan helt sikkert hjælpe dig.

Du kan se deres åbningstider her:
http://home9.inet.tele.dk/udk/

Med venlig hilsen

Bo Andersen