send indput til en flash film fra en knap ~
Fra : Ova Cassanova

Dato : 12-12-02 13:53

Jeg har et frameset med en flash menu i et frame-top og indhold i
frame-main.

Hvis jeg i flash menuen klikker på musik så hentes musik siden.
Mit problem er:
Hvis jeg så i frame-main i musiksiden linker direkte til gallerisiden, står
flash-menuen stadig på musik.
Hvordan kan jeg sende besked til min flash film så den ser rigtig ud?

Kan man lave en slags forespørgelse, altså sådan at flash hele tiden loader
noget ind. og kun reagerer hvis den får indput. (gå til galleri)

Dennis.
www.dennisagerblad.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-12-02 15:17

[...]

det, jeg hører dig spørge om, er, om du kan styre dit flash fra html?? i så
fald er svaret 'ja'..

indsæt flg. i headeren på dit html dokument:

<script>
function MM_controlShockwave(objStr,x,cmdName,frameNum) { //v3.0
var obj=MM_findObj(objStr);
if (obj) eval('obj.'+cmdName+'('+((cmdName=='GotoFrame')?frameNum:'')+')');
}
</script>

og kald scriptet med:

<script>
MM_controlShockwave('navnet_i_dit_object_tag','','GotoFrame','x');
</script>

- hvor du skal rette navnet, så det passer med det du angiver i dit object og
embed tag samt indstille, hvilken frame flashet skal hoppe til.. hopper du
f.eks. til frame 10, kan der i flashet's MAINTIMELINE i frame 10 være en
action, der stopper musikken..

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ova Cassanova

Dato : 12-12-02 18:07

Tak for dit svar.
nu har jeg prøvet at gøre som du siger. men det virker ikke er det fordi jeg
kører med frames?
Jeg har også prøve at kalde scriptet på giffen ved siden af menuen
se her:
http://www.dennisagerblad.dk/flash_test/start_frameset.html

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-12-02 21:23

[...]

det kan meget vel være fordi du benytter frames.. et script defineret
i een frame kan ikke umiddelbart bruges i en anden frame.. men det er
hurtigt at finde ud af.. test det, mand ;)

på boDUDEK.dk - privatpersonen virker det fint fint på et site lavet i
tabeller..

smid evt. spørgsmålet på www.flashfaq.dk - folket der er RET
hjælpsomme.

Kind regards