Endnu et spørgsmål ang RegExp...
Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 12-12-02 11:01

Hvis jeg f.eks har en text bestående af 3 linier...

ostepops
gifgaf
ostepips
ostehest

og jeg vil søge på det første som starter med "oste",
men ikke slutter med pops, hvordan kunne jeg så gøre det?

"oste[^p]" <-- Starter med oste men må ikke have p lige efter, dvs den
finder ostehest

Troede at man bare kunne lave en "oste[^pops]", men selvfølgelig efter lidt
mere læsning
fandt jeg ud af det betyder at hverken p, o eller s må komme lige efter...

Jeg vil så tro at det er noget i stil med "oste[^p][^o][^p][^s]", men hver
af not-ledene bliver
jo tolket for sig :( Men syntes ikke lige jeg kan finde nogle form for
AND/&&/& imellem ledene.

p.s: Skal bruges til søgning i en editor jeg har gang i, og det ville være
perfekt med sådanne statements..

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-02 11:24

Nikolaj Rasmussen skrev:

> Troede at man bare kunne lave en "oste[^pops]", men
> selvfølgelig efter lidt mere læsning
> fandt jeg ud af det betyder at hverken p, o eller s må komme
> lige efter...

Et skud: prøv med "oste[^(pops)]"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 12-12-02 11:33

Desværre, havde jeg egentlig også prøvet plus tuborg-model'en. :)

Fra : René Jensen

Dato : 12-12-02 22:38

Nikolaj Rasmussen wrote:
> Desværre, havde jeg egentlig også prøvet plus tuborg-model'en. :)

Evt. /oste[^pops*]/

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 13-12-02 11:14

> Evt. /oste[^pops*]/

Næ heller ik... den finder faktisk ingenting overhovedet.
Og fjerne jeg /'erne, så finder den ostehest.. da syntax'en så
åbenbart forstå ved at p,o,s og * ikke må komme efter oste :(