SQL input
Fra : lisbeth Mikkelsen

Dato : 12-12-02 10:17

HJÆLP
Jeg skal have denne SQL forespørgsel ind i min ASP side
som er en forespørgsel fra 2 tabeller. det virker ikke...
Kan nogen hjælpe??
"SELECT tblUdbyder.Email, tblUdbyder.Phone, tblVarer.Kategori,
tblVarer.Beskrivelse, tblVarer.Pris FROM tblUdbyder INNER JOIN
tblVarer ON tblUdbyder.Email = tblVarer.Udbyder"

Hilsen Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-12-02 10:18

lisbeth Mikkelsen wrote :

> [...]
> tblVarer.Beskrivelse, tblVarer.Pris FROM tblUdbyder INNER JOIN
> tblVarer ON tblUdbyder.Email = tblVarer.Udbyder"

hvordan opsætter du din forbindelse til din database ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : lisbeth Mikkelsen

Dato : 12-12-02 10:28

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> hvordan opsætter du din forbindelse til din database ?
>

> --
Det fungerer fint. jeg har forbindelsen til databasen på en include
file i toppen af alle sider.
men her er hele kodningen og fejlmeddelsen
Hilsen Lisbeth
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0409)
Strengkonstanten er uafsluttet
/minedata/TMP1qh7p70279.asp, line 14, column 114
StrSQL =strSQL ="SELECT tblUdbyder.Email, tblUdbyder.Phone,
tblVarer.Kategori, tblVarer.Beskrivelse, tblVarer.Pris
---------------------------------------------^
<%
'SQL forespørgsel
StrSQL =strSQL ="SELECT tblUdbyder.Email, tblUdbyder.Phone,
tblVarer.Kategori, tblVarer.Beskrivelse, tblVarer.Pris
FROM tblUdbyder INNER JOIN tblVarer ON tblUdbyder.Email =
tblVarer.Udbyder"

'udfør forespørgsel (rs indeholder resultat
Set rsKatego=objCon.Execute(strSQL)
'gennemløb rs med løkke og udskriv til browser EOF=End of file
While Not rsKatego.EOF
Response.write"<td bgcolor=#ffcc66><td>" & rsKatego("Beskrivelse") &
"<p>"
Response.write"<td bgcolor=#ffcc66><td>" & rsKatego("Udbyder") &
"<p>"
Response.write"<td bgcolor=#ffcc66><td>" & rsKatego("Kategori") &
"<p>"

rsKatego.Movenext
Wend
'lukke forbindelsen
objCon.Close
Set objCon=Nothing
%>

Fra : ///JJ

Dato : 12-12-02 10:47

"lisbeth Mikkelsen" <ltm57@get2net.dk> wrote in message

> Strengkonstanten er uafsluttet

> StrSQL =strSQL ="SELECT tblUdbyder.Email, tblUdbyder.Phone,
> tblVarer.Kategori, tblVarer.Beskrivelse, tblVarer.Pris

Hmm....
"StrSQL =strSQL ="

Det kan da ikke være rigtigt?

mvh