Batteriholdbarhed optical mouse?
Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 02:08

....de medfølgende Panasonic AA-batterier i min Logitech mus holdt præcis en
måned...

....den gamle med kugle's - osse trådløses - AAA tror jeg holdt et halvt år -
men den nye står osse og blinker døgnet rundt...

....er det normalt?...

....jeg bruger den vel 4 timer dagligt - ligesom den gamle mus...
Hans

Fra : *Rion*

Dato : 12-12-02 02:15

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
> [...]
> måned...
> ...er det normalt?...
> ...jeg bruger den vel 4 timer dagligt - ligesom den gamle mus...

Ja det er desværre mere eller mindre almindeligt. Trådløs kombineret og
optisk på en og samme tid, sluger meget strøm. Så hvis ikke du har
opladelige batterier så ville det være en god ide og skaffe det! (skaf 2 sæt
så du altid har et fuldt opladet!)

Mvh *Rion*

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-12-02 03:07

> en

www.batterier.dk er din ven.

Køb en flok af de AAA, AA og hvad du ellers bruger jævnligt samt en af deres
batteriladere

Jeg er i hvert fald tilfreds.

*ingen andel i firmaet*

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 11:09

Henrik Steen Larsen wrote:
> www.batterier.dk er din ven.
>
> Køb en flok af de AAA, AA og hvad du ellers bruger jævnligt samt en
> af deres batteriladere

....købte sidst jeg var ude at handle i A-Z x antal pakker med 8 stk.
uopladelige Sony R6/3(NS) til en tier pakken (tilbud)...

....AAA Sony RO3(SB) køber jeg normalt i Tiger-butikken - 4 stk for en
ti'er...

> *ingen andel i firmaet*

....hæ hæ...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 11:16

*Rion* wrote:
> Så hvis ikke du har
> opladelige batterier så ville det være en god ide og skaffe det!

....har en masse gamle - men tror, jeg smider nogle penge efter de Uniross,
som Mikkel anbefaler

> (skaf 2 sæt så du altid har et fuldt opladet!)

....det jo det
Hans

Fra : Madsen

Dato : 12-12-02 07:21

On Thu, 12 Dec 2002 02:08:15 +0100, "Hans Paulin"
> [...]

>...den gamle med kugle's - osse trådløses - AAA tror jeg holdt et halvt år -
>men den nye står osse og blinker døgnet rundt...

Ja, det er normalt. Jeg sidder selv med en cordless Logitech Mouseman
optical og den æder også batterierne på lidt over en måned.

Der er dog en ting du kan gøre som vil forlænge batteriernes
levetid betydeligt. Hver gang du slukker computeren, så parker
musen på en lap hvidt papir. Så blinker den næsten ikke og
den vil derfor bruge betydeligt mindre strøm. Når du ikke bruger
computeren mere end 4 timer om dagen, så er der virkeligt
noget at spare ved dette lille trick.

mvh Madsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-12-02 10:51

Madsen <madsen@nospam.invalid> wrote in

> [...]
> den vil derfor bruge betydeligt mindre strøm. Når du ikke bruger
> computeren mere end 4 timer om dagen, så er der virkeligt

Jeps, det er også min erfaring. Jeg mener endda at mine batterier holder
ca. 1½-2 måneder (genopladelige Uniross 1600mAh/Varta 1600mAh)

Flemming

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 11:12

Madsen wrote:
> det er normalt. Jeg sidder selv med en cordless Logitech Mouseman
> optical og den æder også batterierne på lidt over en måned.

....nå - så er der da i det mindste ikke noget galt med min...

> Hver gang du slukker computeren, så parker
> musen på en lap hvidt papir.

....hæ hæ - godt gået - det vil jeg prøve - tak for rådet
Hans

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-12-02 09:38

Jeg har gode erfaringer med Uniross genopladelige batterier. Det holder ca.
2 gange længere ende almindelige genopladelige, og så er de ikke dyrer. De
kan købes i Bilka og Jem & Fix.

Hilsen Mikkel

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 11:13

Mikkel Lund wrote:
> Jeg har gode erfaringer med Uniross genopladelige batterier. Det
> holder ca. 2 gange længere ende almindelige genopladelige, og så er
> de ikke dyrer. De kan købes i Bilka og Jem & Fix.

....jeg tror, jeg vover et øje - har ellers været med på "opladelige
batterier-bølgen" lige fra start - men er blevet skuffet...
Hans