Selv bygger PC'er
Fra : getjet

Dato : 12-12-02 01:40

har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har
selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få
besvaret først.

1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer
der har noget delvis klar!!
2. Hvor er fælderne ??
3. gode links til selv byggere??

Et er et søkort at læse et andet et skib at fører.

mvh
getjet

http://www.kandu.dk/

Fra : Devast8or

Dato : 12-12-02 02:00

getjet <getjet.news@kandu.dk> wrote in message
> har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har
> selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få
> besvaret først.

God ide (begge dele :)

> 1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer
> der har noget delvis klar!!

Det er helt op til dig, men af fordelen ved at bygge selv er at du får
præcist de komponenter du vil have. Det kan jeg forestille du ikke altid kan
have mulighed hvis du køber noget af det færdig samlet.

> 2. Hvor er fælderne ??

Hvis noget går galt og du ødelægger en ting, skal du ud og købe en ny.

Pas især godt på når du sætter CPU-køleren på, den kan godt ødelægge CPUen
(ihvertfaæd på nogle CPU typer).

> 3. gode links til selv byggere??

Der er garanteret en del, men jeg kender ikke lige nogle. Der kommer sikkert
snart en forbi med et godt link.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : *Rion*

Dato : 12-12-02 02:25

> Der er garanteret en del, men jeg kender ikke lige nogle. Der kommer
sikkert
> snart en forbi med et godt link.

Det er en dejlig fornemmelse, at have udvalgt og sammensat ens egen maskine.
Det giver sådan et dejligt personligt forhold til den! (Sygeligt???)
Kig ind til www.shg.dk de er fair i pris og gode til, at forklare hvis der
er noget specielt med noget hardware.
Ellers brug tid på, at gennemgå de forskellige dele af maskinen og læse
tests og anmeldelser af dem.
http://www.tomshardware.com/ er et godt sted og få lidt informationer!

Kom igang og husk: "hastværk er lastværk" lad vær og køb et eller andet
lorte bundkort fordi det er lidt billigere og efter et halvt år skifter du
det ud, fordi der kun var 2 PCI slots deri! Køb til dit behov og vent
hellere hvis pengene ikke strækker helt.

Fra : getjet

Dato : 15-12-02 00:15

Takker for dit svar. kommer tilbage når jeg er begyndt at tage lidt
beslutninger og når jeg begynder at vide 'What to do'

Getjet

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 01:59

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har
> selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få
> besvaret først.

Well come on.. jeg har bygget en del efterhånden!!!!

> 1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer
> der har noget delvis klar!!
Det kommer helt an på den hardware der er i systemet. Man selvbygger vel
først og fremmest for at få det præcis som amn selv ønsker det. derfor er et
mix system næsten afskrevet fra starten, medmindre det opflder netop de krav
man har!

> 2. Hvor er fælderne ??

Der er ikke så mange.
det kan mange gange betale sig at købe de fleste vare samme sted, da
transport koster mange penge. ( såfrem du køber via netbutikker ).
Pas på med statisk elektricitet når du samler.
hav alle tingene klar når du starter samlingen. specielt ting som Køler,
kølepasta er ting man kan have glemt i farten.

Det var bare lidt småting... kunne ikke komme på så meget andet end at man
bør sætte sig for hvad man generelt ønsker sig af maskinen og så evt. spørge
i NG vedr. hardwarens kvaliteter og eventuelle fejl det måtte have.
ellers er det temmelig nemt at gå til.

--
Venligst

Thomas

Fra : Kristian Espensen

Dato : 12-12-02 13:53

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> wrote in message

> 3. gode links til selv byggere??

Introduktion til selvbyggeren:
http://www6.tomshardware.com/howto/20020904/index.html

Installations- og monteringsvejledning:
http://www6.tomshardware.com/howto/20020918/index.html

Tweakup.dk har en hel sektion om subjekt:
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.htm?PHPSESSID=54690dd49e7107de894
1db970a8820bc

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen