Forkølsessår igen og så 3 dage inden en da~
Fra : Lars

Dato : 12-12-02 00:34

Jeg har lige fået et forkølsessår og har selvfølgelig smurt creme på! Jeg
føler som sædvanlig ikke at det hjælper. Normalt tager det for mit
vedkommende en uge før det er forsvundet. Mit spørgsmål er nu er der nogen
som har nogen tip til, hvordan jeg kommer ekstra hurtigt af med det, da jeg
skal møde min store kærlighed og gerne kysse lidt på Lørdag?!

mvh.

Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-12-02 10:05

Lars wrote:

hej lars....

> Jeg har lige fået et forkølsessår og har selvfølgelig smurt creme på!

creme?? Zovir... Vectavir??

> Jeg føler som sædvanlig ikke at det hjælper. Normalt tager det for mit
> vedkommende en uge før det er forsvundet.

det er nu meget normalt..... men det allerbedste er altså at begynde at
smøre allerede når du mærker den allerførste prikken ( også selvom du ikke
er helt sikker på at det er et forkølelsessår), hvis du smører ofte ( dvs
langt mere end de anbefaler på pakken) kan det faktisk lykkedes at undgå at
såret kommer frem.....

> Mit spørgsmål er nu er der
> nogen som har nogen tip til, hvordan jeg kommer ekstra hurtigt af med
> det, da jeg skal møde min store kærlighed og gerne kysse lidt på
> Lørdag?!

smør smør smør.... gerne mindst en gang i timen.... skift evt mellem en god
fed creme ( evt kopattesalve) og zovir...... men jeg garanterer ikke
noget.... der skal gang i helingsprocessen... og når såret først er brudt
frem er det ret svært at gøre noget.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 13:18

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
> Lars wrote:

Hej Sabina

> hej lars....
>
> creme?? Zovir... Vectavir??

Acevir, noget der svare til bare billigere.

> [...]
> langt mere end de anbefaler på pakken) kan det faktisk lykkedes at undgå

Ved det :o.)

> [...]
> noget.... der skal gang i helingsprocessen... og når såret først er brudt
> frem er det ret svært at gøre noget.....

Jeg har bare hørt at bakterier har det rigtig dejligt i fed varm creme !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-12-02 14:53

Lars wrote:

> Jeg har bare hørt at bakterier har det rigtig dejligt i fed varm
> creme !

nu skyldes forkølelses sår jo ikke bakterier men virus.... nærmere betegnet
Herpes virus...... ( jeg kan ikke huske den rigtige betegnelse)
kopattesalven er disinficerende så bakterier skulle ike overleve ret godt
deri..... og desuden skal du ikke smøre et tykt lag på, men hellere arbejde
det godt ind i såret og den omkringliggende hud, for at få gang i
helingsprocessen.....

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 17:18

> [...]
arbejde
> det godt ind i såret og den omkringliggende hud, for at få gang i

Tak for hjælpen, det eneste jeg har er vaseline virker det på samme måde?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-12-02 17:22

Lars wrote:

> Tak for hjælpen, det eneste jeg har er vaseline virker det på samme
> måde?

nej... vaseline er et olieprodukt der bare ligger en hinde henover området,
og på ingen måde plejer......
jeg vil anbefale dig at suse ned i den nærmeste matas eller apotek og købe
kopatte salven......

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 16-12-02 00:42

"Sabina Hertzum" skrev ...
> jeg vil anbefale dig at suse ned i den nærmeste matas eller apotek og købe
> kopatte salven......

...... som handles under navnet 'Helosan'. Den kan forresten også købes
i Føtex.

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P