Seagate Barracuda IV 80 Gb
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 11-12-02 23:04

Jeg synes godt nok ikke den er særlig lydløs, den disk. Det skraller
nærmest - og bumber. Og så kører den meget hele tiden, og den piper en
skrækkelig højfrekvent tone så selv mit NoiseControl kabinet ikke kan magte
at absorbere lyden.

Er den i stykker? Hvor meget skal man "finde sig i" når det gælder harddiske
af den kaliber? Før jeg fik sat kabinetlågen på mit desktop kabinet var
lyden ikke til at klare. Nu er jeg mest skuffet, men også bange for at den
går kold. Der skal skrives eksamen på den den næste uges tid.

Jeg fandt denne gruppe bedst egnet...

Venlig hilsen Peter Ulriksen

Fra : Devast8or

Dato : 12-12-02 00:04

Den højfrekvente lyd du siger den kommer med er ikke meningen. Seagate har
lavet et program der kan afhjælpe den, prøv at søge på deres site, efter
programmer til Cuda IV serien. Der kan du også finde nogle testprogrammer
der kan tjekke om disken er ok. Det er nok en meget god ide lige at gøre
hvis du har mistanke om noget. Specielt hvis der skal skrives eksamensopgave
på den (husk at tage backup på noget andet end HD'en just in case :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Strårup

Dato : 12-12-02 09:26

> Er den i stykker?

Ja.

> Hvor meget skal man "finde sig i" når det gælder harddiske
> af den kaliber?

Ikke en skid.

> Der skal skrives eksamen på den den næste uges tid.

Sørg for også at gemme dit arbejde på en diskette.

MVH

Morten Strårup

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-12-02 09:42

> Sørg for også at gemme dit arbejde på en diskette.

En diskette??? LOL! Mere upålideligt medie skal man da lede længe efter.
Mit råd: Brænd jævnligt en CD istedet.

mvh
Kim Jensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-12-02 11:00

> [...]

> nærmest - og bumber. Og så kører den meget hele tiden, og den piper en
> skrækkelig højfrekvent tone så selv mit NoiseControl kabinet ikke kan

Er den helt ny?
Min Maxtor diske havde også en højfrekvent lyd til at begynde med, men
den forsvandt da de blev kørt til
Det med den skraller og bumper lyder dog som om der er noget galt - min
(nu udskiftede) 60GB Barracuda IV sagde næsten intet - en svag hvisken
var alt man kunne høre med mindre disken var ved at skrive på disken -
når den skrev på disken kunne man høre en svag knurren - men ingen bump
eller skrallen (med mindre skrallen svarer til min forståelse af
knurren

> [...]
> kabinet var lyden ikke til at klare. Nu er jeg mest skuffet, men også
> bange for at den går kold. Der skal skrives eksamen på den den næste

1. Tjek disken med Seagates diagnosticeringsværktøj.
2. Hvis du har en brænder, så brug en RW og installer brænderprogrammet
InCD. Så kan du formatere din RW så du kan gemme på den ligesom du gemmer
på en diskette (mener det hedder UDF) - det vil nok være mest
hensigtsmæssigt, og sikre dine data bedst muligt.
3. Hvis det er din eneste disk, og du i 1. fandt en fejl på disken, så
vil jeg råde dig til at vente til opgaven er skrevet med at sende den ind
- der kan godt gå nogle uger inden du ser en ny disk, og det kan du vel
ikke vente på (med mindre du har en anden disk).

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Dissing

Dato : 14-12-02 20:32

On Wed, 11 Dec 2002 23:03:38 +0100, Peter Ulriksen wrote:

>Jeg fandt denne gruppe bedst egnet...

Det kan jeg godt undre mig over, for der findes en der hedder
dk.edb.hardware.drev

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 15-12-02 13:38

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg godt undre mig over, for der findes en der hedder
> dk.edb.hardware.drev
>
> Venlig hilsen
> Henrik Dissing

Nå ja, Hard Disk Drev, det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg valgte mellem
støj eller hardware...ok, jeg forsøgte faktisk!

Og tak for svarene, jeg venter med at eksperimentere til opgaven er skrevet
færdig - og gemmer på disketter
Peter