mail server virker ikke efter at have købt~
Fra : sharkan

Dato : 11-12-02 22:05

Hej,

Se subjekt. Hvad kan der være galt. Jeg har åbnet for port 25 og 110, men
skal jeg ændre noget i en hosts eller lmhosts fil ?

På forhånd tak.

Fra : Billyboy

Dato : 11-12-02 22:52

Hvad NATTER du til?

Fra : sharkan

Dato : 11-12-02 22:48

> Hvad NATTER du til?

Min interne ip adresse 192.168.0.x. Er det ikke ok ?

Jeg kan heller ikke tilgå min egen hjemmeside fra min pc, men jeg kan godt
udefra. Det samme med webmail og ftp.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 12-12-02 00:09

"sharkan" <sharkandk@ofir.dk> wrote in message

> Min interne ip adresse 192.168.0.x. Er det ikke ok ?
>
> Jeg kan heller ikke tilgå min egen hjemmeside fra min pc, men jeg kan godt
> udefra. Det samme med webmail og ftp.

Din router kører nok ikke loopback. kan du tilgå den på intern IP addresse ?

Fra : sharkan

Dato : 12-12-02 18:35

> Din router kører nok ikke loopback. kan du tilgå den på intern IP addresse
?

Ja, men jeg ville jo gerne kunne tilgå den på ekstern så jeg kan teste om
det virker.

Men hvorfor virker min mailserver ikke når den gjorde før jeg fik router ?
Er der andre porte end 25 og 110 ?

Fra : SoftMan Brian

Dato : 12-12-02 21:35

> Ja, men jeg ville jo gerne kunne tilgå den på ekstern så jeg kan teste om
> det virker.

Når du vil tilgå den på den på den eksterne ip, kontakter din computer
routeren, men den ip du forsøger at kontakte er routeren selv, så routeren
skal sende data til sig selv (loopback), men det kan den ikke finde ud af at
gøre.

Den router (Cisco 1605) vi har her, har jeg sat en route op til at sende
pakker til min ip til remote router (routerens default gateway), denne
sender så pakken tilbage, og så virker det (men har den ulempe at man går en
tur ud og ind gennem ADSL (har ikke fårt kigget på loopback i CiscoIOS endnu
:-/ ))

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-02 12:50

> Min interne ip adresse 192.168.0.x. Er det ikke ok ?
>
> Jeg kan heller ikke tilgå min egen hjemmeside fra min pc, men jeg kan
> godt udefra. Det samme med webmail og ftp.

Tilgå via interne IP-adresser, når du sidder på indersiden.

--
-Jens B.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-12-02 23:00

Således skrev "sharkan" <sharkandk@ofir.dk> i dk.edb.netvaerk Wed, 11
Dec 2002 22:05:28 +0100:

>Se subjekt. Hvad kan der være galt. Jeg har åbnet for port 25 og 110, men
>skal jeg ændre noget i en hosts eller lmhosts fil ?

knud@bob$ telnet cable-205-231.ljusdal.net 25
Trying 80.65.205.231...
Connected to cable-205-231.ljusdal.net.
Escape character is '^]'.
220 127.0.0.1 ArGoSoft Mail Server Pro for WinNT/2000/XP, Version 1.8
(1.8.1.9)

Det ser ud til at der er fint hul igennem til din mailserver herfra.

Knud
--
"Behold the warranty ... the bold print giveth and the fine
print taketh away." -- fortune file