Det klør !
Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 11-12-02 21:21

Hej

Vores hund Ricko er begyndt at klø sig bagpå over ryggen. Den er også
begyndt at udvikle skæl på samme sted.

Kan i anbefale en shampoo, eller et kost-tilskud, således at den kan få det
bedre ?

mvh elvis / ivan

Fra : Martin

Dato : 12-12-02 07:35

Hej

Det kan være loppeeksem og det kræver en loppekur af hund og hus. Hvis den
bare lider lidt af tør hud, så prøv med en skefuld olie hen over maden. Vi
har både været igennem en gang loppeeksem og kræet har også haft tør hud,
hvor netop olien hjalp.

mvh
Martin
elvis (at sunsite) <elvis@beskedboks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:at86nl$7q3$1@sunsite.dk...

Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 12-12-02 07:43

Hej og tak for svaret

Hvilken olie skal der bruges til maden ?

mvh elvis

Fra : Martin

Dato : 12-12-02 13:11

Vi brugte bare helt almindlig madolie - raps tror jeg vist det var den
måned. Det skulle vist nok også være med til at gøre pelsen blød (eller osse
var det rå æg som skulle havde effekt?) Hvis det viser sig at være
loppeallergi, så prøv med de der pipetter, som de skal have i nakken
kombineret med anti loppe piller så virker kuren også på sigt.

nyhedsmeddelelse:at9b5b$hmn$1@sunsite.dk...

Fra : Gjøl

Dato : 12-12-02 13:40

Martin wrote:
> [...]
> sig at være loppeallergi, så prøv med de der pipetter, som de skal
> have i nakken kombineret med anti loppe piller så virker kuren også

Vi gør det samme, dog mener jeg at lige i tiden er det Lakseolie fra Henne
Pet Food, kommer i en dejlig flaske med pumpe.
Jeg tænkte på om ikke Tun i olie er lige så godt? Det glider (hæhæ) rigtig
hurtigt ned.

Fra : Is

Dato : 12-12-02 22:39

> Hej og tak for svaret
---

Du har jo ikke givet ret mange "lede tråde" at bedømme det ud fra ???

Hvad er det for en hund ?
Alder?
Hvordan ser det ud der hvor den klør sig?
Er der andre steder på hunder der er noget usædvanligt ved huden ?
Shampo ? vasker du den tit ?

men hvis du har fået svar nok, er det jo lige meget !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Heidi

Dato : 12-12-02 07:44

"elvis \(at sunsite\)" <elvis@beskedboks.dk> wrote in message news:<at86nl$7q3$1@sunsite.dk>...
> [...]
> begyndt at udvikle skæl på samme sted.
>
> Kan i anbefale en shampoo, eller et kost-tilskud, således at den kan få det

Jeg kender en del til problemet hos west highland white. Hvilken race
er Ricko, og hvor gammel er han?? Årsagen til denne kløe kan være
mange, oftest er det allergibetinget.

Fra : Jynis

Dato : 12-12-02 15:23

"elvis (at sunsite)" <elvis@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begyndt at udvikle skæl på samme sted.
>
> Kan i anbefale en shampoo, eller et kost-tilskud, således at den kan få

Hej
Jeg har hørt at lakse olie skulle være rigtig godt mod tør og skællet hud,
også til pelsen. Du kan også vælge hundemad med fiskeolie i.( det gør du
måske alerede ) . Da jeg havde hund , for snart mange år siden anbefalede
dyrlægen majs olie . Jeg har desvære ikke hund mere min søn har
hundealergi.Kan det ikke være en form for ringorm? Lad lige en dyrlæge se på
det , inden i begynder at behandle på det.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : ****''TS''*****

Dato : 12-12-02 22:07

Jeg kan meget stærkt anbefale El Kama grønt foder har selv en schæfer med
German Scheperd deep skin syndron en af de værste former for allagi der
ender i store åbne byller/sår og en meget grim rød læderagtig hud hvor
pælsen falder af desuden er den meget smærtefuld for hunden men som sagt så
er det eneste der hjalp mod det vel og mærket på lang sigt foder af en høj
kvalitet så jeg har været hele stripen igennem lige fra Eukanuba til
fodertyber uden biprodukter ingen af dem hjalp men El Kama virkede
hudsydommen er nu til at styre og der er ikke noget at se men sjovt nok får
hunden færdig foder ligegyldig mærket så er det der med det samme så El Kama
grøntfoder + råt kylling tun og et æg så virker det så det gamle ordspråg
"Du bliver hvad du spiser " det gælder vist også for hunde
Hilsen TS

Fra : Therese

Dato : 12-12-02 22:35

Hej TS
Kan du ikke prøve at sætte lidt punktummer i din tekst fremover?
Det letter altså læsningen en del (Det er ment på den gode måde *smil*)
Hilsen Therese