IBM disk gik død...
Fra : Lauridsen

Dato : 11-12-02 18:17

Hej
Desværre så døde min ene IBM GXP60 60gb i går aftes og jeg har i dag forsøgt
at presse nogle data ud af den... Jeg har kørt Drive fitness test fra IBM's
hjemmeside, og prøvet at lade den køle helt ned, men det er desværre ikke
lykkedes.
Når jeg starter maskinen op finder bios fint disken, men windows kan
åbenbart ikke se den.
Disken er fra okt. 2001.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre ? Evt. give mig en guide til
hvordan jeg får RMA-nummer og får den sendt til IBM?

På forhånd tak!
Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-12-02 18:29

> [...]
>
> Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre ? Evt. give mig en guide til
> hvordan jeg får RMA-nummer og får den sendt til IBM?

Det er jo et standard spørgsmål

Fitness programmet har givet dig et RMA nummer, hvis det fandt en fejl.

Gå ind på
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

og udfyld hvad du skal. Find en GOD papkasse (fx str 4 fra posthuset til 15
kr) og en masse skumgummi eller bobleplast. Put disken i en antistatisk
pose.
Du skal sende den til en adresse i Holland og efter 3-4 uger får du en anden
disk retur. Det er ikke en ny disk men en repareret disk med "Used parts".
Dine data får du ikke tilbage.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael_Soerensen

Dato : 11-12-02 21:25

> Fitness programmet har givet dig et RMA nummer, hvis det fandt en
> fejl.
Nej den gi'r dig en Error Code.

> Gå ind på
> http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

Der skal man udfylde alt muligt, og hvis den er under garanti, får du et RMA
nummer.
mvh MIC

---