Postfix mailgateway
Fra : Brian Møller

Dato : 11-12-02 16:44

Hej

Jeg skal have sat en box op som mailgateway, som skal modtage emails fra en
firewall og sende dem videre til flere servere som står på indersiden af
firewallen. Tilligemed skal den modtage emails fra indersiden og sende den
videre ud i verden til modtageren.

Så er mit spørgsmål om der ikke finde en lækker lille guide til dette eller
nogen som har nogle erfaringer som de godt kunne tænke sig at dele med mig
og sikkert også et par andre eller to.

Et andet spørgsmål er så om jeg har forstået det rigtigt at man i en alias
fil eller hvad jeg nu skal kalde den skriver følgende:
user@domain.dk user@server.domain.dk

hvis jeg har en mail-user i domain.dk, som har sin mailbox liggende på
server i domain.dk ???

Jeg har ikke tidligere roddet med postfix og jeg må erkende at den er
relativ nem at gå til; men der er sikkert lige et par ting, som altid vil
være rart at vide, når det drejer sig om noget nyt man ikke har pillet i
tidligere.

Mvh

Brian