Find Fejl! Hjælp!
Fra : Preben Meisner

Dato : 11-12-02 16:11

Hej jeg har et stykke kode som skal sætte nogen ting ind i en
mdb.
Det skal være muliget at skrive tegnet ' jeg fik lavet dette styk
kode, nogen der kan finde en fejl og evt hjælpe mig?

<%
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.Mappath("../database/apc.mdb")
Conn.Open DSN

Dim strForfatter, strTitel, strIndhold

strForfatter = Request.Form("Forfatter")
strForfatter = Replace(strForfatter, "'", "''")

strTitel = Request.Form("Titel")
strTitel = Replace(strTitel, "'", "''")

strIndhold = Request.Form("Indhold")
strIndhold = Replace(strIndhold, "'", "''")

strSQL = "Insert into nyheder (Forfatter, Titel, Dato, Emne,
Indhold) values('" & strForfatter & "','" & strTitel & "','" &
Request.Form("dato") & "','" & Request.Form("emne") & "','" &
strIndhold & "')"
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Response.Redirect "index2.asp"
%>

På forhånd tak

Mvh. P.Meisner

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-02 16:30

Preben Meisner skrev:

> Hej jeg har et stykke kode som skal sætte nogen ting ind i en
> mdb.
> Det skal være muliget at skrive tegnet ' jeg fik lavet dette styk
> kode, nogen der kan finde en fejl og evt hjælpe mig?

Start med at hjælpe dig selv:
   <http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Preben Meisner

Dato : 11-12-02 16:38

Hmm..okay...den fejl den viser ser sådan ud:

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

andet skriver den ikke...

Kan man få den til at skrive en mere nøjagtig beskrivelse af fejlen?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-02 16:59

Preben Meisner wrote :

> [...]
> Internet Explorer
>
> andet skriver den ikke...
>
> Kan man få den til at skrive en mere nøjagtig beskrivelse af fejlen?

Til alt held er der endnu en artikel på det udmærkede site www.asp-
faq.dk, der kan hjælpe dig til en forståelse for dit problem:

http://asp-faq.dk/search/?category=&query=Intern+serverfejl

.... og så vil jeg anbefale dig at gennemlæse artiklen Jens henviste til
igen - specielt mht hvilke ting der er gode at sende med, for at få bedst
muligt hjælp.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **