Knap i movie linker til selve filmen
Fra : Xystus

Dato : 11-12-02 15:37

Hey

Jeg vil gerne have en knap der toner frem i en movie, som fx ligger i frame
10. Den skal så linke til frame 1. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet at
skrive "scene 1 - frame 1", men det virker ikke. Hvad gør jeg galt?

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jan Thorup

Dato : 12-12-02 10:34

Hej Xy

Hvis det er en museknap er det meget nemt:
laves med " Object Actions" og kommer til at se sådan ud:

on (release) {
gotoAndPlay (1);
}

hvor du nederst i "Object Actions" kan vælge scener, frames og/eller labels
som distination for din handling.

MVH Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Xystus

Dato : 12-12-02 21:47

> [...]
> gotoAndPlay (1);
> }
>
> hvor du nederst i "Object Actions" kan vælge scener, frames og/eller

Jeg har brug for at se hele scriptet som det skal se ud. For at lette
forståelsen, har jeg uploadet en lille prøve.
http://xystus.adr.dk/ng/movie1.html (den skulle kun fylde 3 kb)

Der har jeg brugt følgende:

on (release) {
gotoAndPlay ("Scene 1", 5);
}

Det virker ikke...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jan Thorup

Dato : 16-12-02 16:22

Hej XY

Du skal søge for at den knap du vil lave museaktion på er markeret, når
du laver dit skript. Det er ikke nok at du markere den frame hvor knappen
ligger.
Prøv lige om det er iorden.