Body-Events og textRange()
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 11-12-02 16:17

Hejsa NG !

Er det muligt at aktivere en funktion, hvis brugeren markerer
tekst enten i en input-box, eller direkte på siden (body) ?!

Hvad kommer det i så fald til at hedde ? - onSelect el. lign. ?

Når man så har markeret dette, skal funktionen returnere det
markerede, efter at have behandlet inputtet.

- Er det ikke noget med textRange(), eller sådan noget ?!

Er der nogen, der kan hjælpe mig med et par eksempler ??

MVH Juke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hintzmann

Dato : 12-12-02 09:47

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@e-mail.dk> wrote in message
> Er det muligt at aktivere en funktion, hvis brugeren markerer
> tekst enten i en input-box, eller direkte på siden (body) ?!
> Er der nogen, der kan hjælpe mig med et par eksempler ??

Hej Jonas
Du kan bruge document.selection.createRange().text

Her har du et eksempel:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/createRange/index.html

Hintzmann