Slettede filer må ikke kunne gendannes!
Fra : ]_Him_[

Dato : 05-03-01 15:49

Hej!

Jeg har netop slettet nogle filer med private følsomme oplysninger på en
Win98 maskine. Nu skal denne maskine overdrages til en anden person, og det
må på ingen måde være muligt at gendanne disse filer.... Hvordan sikrer jeg
dette ?

På forhånd tak!

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-03-01 16:43

Hej

"]_Him_[" <morten_kenneth@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:9808ti$nbe$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> må på ingen måde være muligt at gendanne disse filer.... Hvordan sikrer jeg

Uden speciel software kan du ikke være helt sikker.

Se f.eks her:
http://www.ibas.dk/datasletning/index.htm

I den gamle Norton Utility er der programmet WipeInfo der kan
klare total sletning. Noget tilsvarende kan måske findes freeware.

Måske kan du finde noget her:
<http://www.fortunecity.com/skyscraper/true/882/Comparison_Shredders.htm>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-03-01 18:55

On Mon, 5 Mar 2001 15:49:28 +0100, "]_Him_["
<morten_kenneth@yahoo.com> wrote:

> [...]
>må på ingen måde være muligt at gendanne disse filer.... Hvordan sikrer jeg

Partition Magic har en partition shred funktion

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 05-03-01 21:41

> [...]

>må på ingen måde være muligt at gendanne disse filer.... Hvordan sikrer jeg

Hvis du virkelig mener "på ingen måde" så er der kun een metode: Tag
disken ud og slå den i stykker med en hammer.
--
Christian Zoëga Jessen Zoëga Security
zoega@ddf.dk 48481846/24839283

(Fjern _x_ fra e-mail adressen)

Fra : Dusty

Dato : 07-03-01 19:17

"Christian Zoega Jessen" <zoega@_x_ddf.dk> wrote in message
> On Mon, 5 Mar 2001 15:49:28 +0100, "]_Him_["
> <morten_kenneth@yahoo.com> wrote:
>

> Hvis du virkelig mener "på ingen måde" så er der kun een metode: Tag
> disken ud og slå den i stykker med en hammer.

Passer næsten...........Der findes 0-fill utilities der kan fylde harddisken
med nuller først og ettaller bagefter, det skulle slette ALT hvad der er på
harddisken. (efter 2-3 gange).

Men den med hammeren lyder også fonuftig :)

Fra : zipper

Dato : 13-03-01 15:59

Det faktisk rimelig rigtigt det med hammeren, man har påvist at der nu skal
overskrives op til 8 for at fjerne alt!

--
Who are sane
in a SICK world

߯_Zikterion_¯ß

Fra : El Diablo

Dato : 13-03-01 17:24

Hej Zipper.

> Det faktisk rimelig rigtigt det med hammeren, man har påvist at der nu
skal
> overskrives op til 8 for at fjerne alt!

PGP er sagen ! ... Når den Wiper en fil kan den konfigureres til at
overskrive data-området filen ligger på, hel op til 20 (Om ikke mere) gange
med random data ... Effektivt ! .. Også kaldet "Goverment-wipe" !! ;)

.... Venligst ... El

Fra : Kuruderu

Dato : 08-03-01 01:37

Ellers kan man anvende de fleste krypterings programmer de har en delete
fuktion man kan indstille til at overskrive indholdet, dvs ikke selve filen
men koden i filen op til flere 100 gange inden filen selv slettes...

Jeg kan foreslå PGPi

Kuruderu
ICQ#78152492

Fra : Flemming Riis

Dato : 13-03-01 16:27

> [...]

>må på ingen måde være muligt at gendanne disse filer.... Hvordan sikrer jeg

Sandblæser pladerne hvorefter de bliver smeltet.