Danmark i ældre og nyere tid
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 11-12-02 14:58

Jeg er i besiddelse af bind III af ovennævnte, som har undertitlen "Danske
herregaardes historie".
Bogen er fra 1876 og skrevet af C.E. Secher.
Har nogen her i gruppen kendskab til denne bogserie ? Er der udgivet flere
bind, udover formentlig bind I og II ?

Venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-12-02 16:33

Wed, 11 Dec 2002 14:58:24 +0100, skrev Poul E. Kristensen:

> [...]
>Bogen er fra 1876 og skrevet af C.E. Secher.
>Har nogen her i gruppen kendskab til denne bogserie ? Er der udgivet flere

Værket består af 3 bind:
1 : Kjøbenhavns Historie tillige med et Overskue over Samfundslivet og
Sederne. - 1874
2 : Danske Kjøbsteders Historie. - 1875
3 : Danske Herregaardes Historie. - 1876

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 11-12-02 17:04

Tak for det hurtige svar Kurt, har du selv omtalte bøger ??

Venlig hilsen
Pou E. kristensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-12-02 18:33

Wed, 11 Dec 2002 17:04:03 +0100, skrev Poul E. Kristensen:

>Tak for det hurtige svar Kurt, har du selv omtalte bøger ??

Næh, jeg slog dem op på www.bibliotek.dk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-12-02 12:49

Poul E. Kristensen wrote:
> har du selv omtalte bøger ??

Hvis du søger på

http://www.antikvar.dk/net/

så kan du finde flere antikvariater, der har et komplet sæt til
salg !

Prisen ligger mellem 400 og 575 kr + porto for hele sættet

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 12-12-02 14:37

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> salg !
>
> Prisen ligger mellem 400 og 575 kr + porto for hele sættet

Så er det billigere at gå på loppemarked, jeg fik min ( Bind III ) for 10
kr. !!
men mangler selvfølgelig de to sidste bind

Med venlig hilsen
og tak for oplysningen
Poul E. Kristensen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 12-12-02 19:30

Jo, men så skal man måske gå på mange, inden man finder lige dem man skal
bruge. Men er man interesseret findes der mange gamle historiske bøger på
loppemarkederne.
Jeg har nogle liggende, som man kan få gratis, hvis man afhenter dem. Bl. a.
Daniel Bruuns: " Danmark Land og Folk" 5 bind.
"Danmarks Land" I skildringer af C.C.Clausen og J.J. Nielsen ( Sønderjylland
er ikke med)
"Danmarks Folk" I skildringer af Danske Videnskabsmænd. 1901. Trykt af samme
som ovennævnte Danmarks Land.
"Det Danske Folks Historie" af Holger Begtrup, 4. bind.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen