Alternative fejlløsninger til bios problem~
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 11-12-02 10:52

Halløj,
Jeg sidder med et noget mystisk problem:
Ind imellem bliver min bios nulstillet - det vil sige at uret starter
forfra, den skal finde mine diverse diske igen, den glemmer indstillinger ud
over fabriksindstillingerne. Alt dette sker dog kun ved hver 30.-40.
opstart. Jeg har fået skiftet mainboard'et, men dette har ikke hjulpet.
Motherboard'et er et ECS K7S5A

Nogen ideer?

Mvh
Jakob

Fra : Brian Hansen

Dato : 12-12-02 11:36

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over fabriksindstillingerne. Alt dette sker dog kun ved hver 30.-40.
> opstart. Jeg har fået skiftet mainboard'et, men dette har ikke hjulpet.

Måske et nyt batteri?

Fra : **TwN**

Dato : 12-12-02 12:47

> Måske et nyt batteri?

Det tror jeg så ikke... Hvis han har skiftet motherboard, har han jo på sin
hvis også skiftet batteri...
Men er der egentlig ikke noget om, at hvis spændingen(Vcore) & FSB'en på
cpu'en er indstillet forket, kan det give "BIOS Checksum error"?? måske er
det det...?

**TwN**