Printer til udendørs brug
Fra : Mads P

Dato : 11-12-02 09:29

På noget testudstyr der skal bruge udendørs (Skandinavisk klima), skal der
kobles en printer på. Printeren står i læ for vind og vejr men er dog
udendørs.
Hvilken type printer er bedst til dette brug (LED, laser, ink, nåle)????

Mads P

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-12-02 15:07

On Wed, 11 Dec 2002 09:28:52 +0100, "Mads P" <massa@piilgaard.com>
wrote:

> [...]
>udendørs.
>Hvilken type printer er bedst til dette brug (LED, laser, ink, nåle)????

Ingen af dem; elektronikken tåler ikke det fugtige klima.

Kan du ikke sætte den i en kasse med et lille varmelegme.

Måske en termisk printer, ligesom i pengeautomater og benzinautomater,
men de har sikkert også varme indbygget.

--
Jens

Of course I respect you. What's your name again?

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-02 17:44

> [...]
> udendørs.
> Hvilken type printer er bedst til dette brug (LED, laser, ink, nåle)????

Den elektrofotografiske proces i LED/Laser virker ikke ved lave
temperaturer, så alene af den grund ville jeg nok ikke vælge en LED eller
Laser printer.

En matrix printer ville nok være mit bud,. men jeg er enig med Jens, fugten
vil nok gøre det af med elektronikken hvis der ikke etableres noget
opvarmning.

--
Kristian