Nyt site med ASP, login og forskelligt
Fra : M@rk

Dato : 11-12-02 07:55

Hej alle,

jeg hører i min øresnegl, at jeg snart får ny hjemmeside og i den
forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at lave det lidt fiksere end en
kæmpebunke flade html-sider ................ bl.a. kunne jeg godt tænke
mig, at kunne differentiere de tilgængelige oplysninger i forhold til,
hvem der er logget ind på sitet og om man er logget ind på sitet.

Findes der "systemer" til dette eller skal man opfinde det hele selv?

Det skal måske ende op med, login-mæssigt set, at være noget i stil med
f.eks.:

   http://www.netcoders.dk/
   http://www.html.dk/

...... eller noget helt 3. som jeg endnu ikke er stødt på

Gode indspark er mere end velkomne

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : M@rk

Dato : 12-12-02 12:08

Wed, 11 Dec 2002 07:55:06 +0100, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp med:

>Findes der "systemer" til dette eller skal man opfinde det hele selv?

Er spørgsmålet meget dumt eller er jeg den eneste, som kan se det?

/Mark

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 12-12-02 16:30

> Er spørgsmålet meget dumt eller er
> jeg den eneste, som kan se det?

Spørgsmålet er godt nok, men kan let blive stort...

Der ligger flere eksempler på sådanne systemer på

http://activedeveloper.dk/

Kik under 'download' efter ord som 'community', CMS, forum og lignende.

Kim

Fra : M@rk

Dato : 13-12-02 09:53

Thu, 12 Dec 2002 16:29:45 +0100, berigede "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp med:

>Spørgsmålet er godt nok, men kan let blive stort...

Helt ok - jeg var mere "bange" for, om jeg var helt alene "herude" i
cyberspace )

>Der ligger flere eksempler på sådanne systemer på
>http://activedeveloper.dk/

Jeg har kigget på flere af disse systemer - problemet er bare, at mange
af dem har kommentarer fra andrer brugere, hvor der står at det ikke
virker eller andet i samme dur, så jeg ville jo helst have referencer
til noget som "folk" var glade for )

Meeeeen, jeg vil da kaste mig over ovenstående og andre link og langsomt
tygge mig igennem dem

Tak for indsparket!

/Mark

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-12-02 15:30

> Meeeeen, jeg vil da kaste mig over ovenstående og andre link og
> langsomt tygge mig igennem dem

Nu er det et godt stykke tid siden jeg har kikket på det, men jeg som jeg
husker det, var "CPS - UserScript v1.5b" vist noget af det mest
eksemplariske, jeg fandt, da jeg selv begyndte:

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=435

Kim

Fra : tina pedersen

Dato : 15-12-02 15:15

Hej Kim!

prøvede lige scriptet - ser fint ud - men jeg kan ikke få lov at ændre eller
oprette - får meddl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object
is read-only.

har checket mdb filen - den er IKKE skrivebeskyttet - har du haft det
problem? og hvad kan det være???

hilsen Tina

Fra : M@rk

Dato : 16-12-02 19:50

Fri, 13 Dec 2002 15:30:14 +0100, berigede "Kim Bach Petersen"
> [...]

>husker det, var "CPS - UserScript v1.5b" vist noget af det mest
>eksemplariske, jeg fandt, da jeg selv begyndte:

Jeg har nu fået tygget mig igennem det, som jeg umiddelbart kunne
finde af "systemer" og jeg må da nok konkludere, at det nok ikke lige
var dét, som jeg var på jagt efter. Jeg har bl.a. prøvet asp-nuke, som
jo i bund og grund var det som jeg søgte - og nu er jeg så blevet så
meget klogere, at det slet ikke er noget "sharepoint server"-lignende
noget, som jeg jagter

Sådan bliver vi jo alle klogere med tiden

Hvordan realiserer man så et ønske om, at lave en diffentieret
brugergrænseflade baseret på brugerlogin?

Her og der ser jeg begrebet sessions blive nævnt - er det en sikker og
farbar vej?

/Mark

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-12-02 20:28

On Fri, 13 Dec 2002 15:30:14 +0100, "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk> wrote:

> [...]
>husker det, var "CPS - UserScript v1.5b" vist noget af det mest
>eksemplariske, jeg fandt, da jeg selv begyndte:

Der er et problem med download på den side. Prøv:

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-02 15:26

tina pedersen skrev:

> prøvede lige scriptet - ser fint ud - men jeg kan ikke få lov
> at ændre eller oprette - får meddl:
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update.
> Database or object is read-only.

IUSR-kontoen skal have skriverettigheder til det bibliotek hvor
databasen ligger.
Se evt. <http://www.asp-faq.dk/article/?id=4>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : tina pedersen

Dato : 15-12-02 16:00

Tak for hjælp Jens -
Har skrevet til min webhoteludbyder og bedt om at de giver skriveadgang!
håber det fixer problemet!