Handicapet fisk
Fra : Forrest Gump

Dato : 10-12-02 21:29

Hey

Jeg lavede et 60 L selskabs akva for 8 mdr. siden og købte så forskelling
fisk, bla nogle Blue Gipsy 5 stk og blandt de 4 var der en krypling som
måske havede brækket halen, men den har nu overlevedet i de 8 mdr vi har
haft akvariet. Samme gruppe fisk har også haft en sygdom, de mistede noget
af deres skæld og nogle var "skaldet på hovedet" indtil benet. 8 billeder på
www.michael-tidemand.dk

Hvad var det for en sygdom ??

Hvad er det for nogle fisk.??
Michael

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 11-12-02 10:24

> [...]
> af deres skæld og nogle var "skaldet på hovedet" indtil benet. 8 billeder

Som Carsten skriver er det svært at udlede noget ud fra billederne af dine
blå gurami, og umiddelbart lyder hans diagnose rigtig. MEN....du skriver de
har 'haft' en sygdom! Betyder det at den er kurreret, uden brug af medicin?
I så tilfælde tvivler jeg stærkt på at det er hexamita.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Pernille Impey

Dato : 11-12-02 18:38

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
medicin?
> I så tilfælde tvivler jeg stærkt på at det er hexamita.

Jeg tror at de slet og ret har været oppe og slås om pladsen i akvariet og
har bidt skællene af hinanden. 60 liter er alt alt for lidt til 5 blå
guramier. De bliver 15 cm lange når de er udvoksede, er aktive svømmere og
de er også ganske terretoriale.

mvh. Pernille

Fra : Pernille Impey

Dato : 11-12-02 18:38