Hvilket lydkort med digital optisk out?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-12-02 00:28

Hej i gruppen

Håber at det er det rigtige sted at spørge, jeg kunne ikke lige selv se en
anden relevant gruppe.

Hvilken lydkort skal jeg vælge, hvis jeg vil kunne køre DTS lyd fra mit
DVD-drev over i min surround forstærker som en er 5,1 DTS ting. så vidt jeg
kan se har forstærkeren kun digital lyd gennem optisk kabel og nu skal jeg
så have et lydkort der har optisk out. Men hvad vil i anbefale, hvis den
ikke må være for dyr og så skal den samtidig have god lyd?

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : JBF

Dato : 11-12-02 09:07

> [...]
> kabel og nu skal jeg så have et lydkort der har optisk out. Men hvad
> vil i anbefale, hvis den ikke må være for dyr og så skal den samtidig

Har fine erfaringer med Gamesurround Fortissimo II fra Hercules. Der er muligvis kommet en ny model som afløser for denne på markedet. Gav omkring 500 kr. og det har optisk ind/ud.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-12-02 20:17

> Har fine erfaringer med Gamesurround Fortissimo II fra Hercules. Der er
> muligvis kommet en ny model som afløser for denne på markedet. Gav
> omkring 500 kr. og det har optisk ind/ud.

Hvor kan det købes? Jeg kan ikke finde det på EDBpriser.dk.

Best regards
Michael Nielsen
leahcim@chicks.dk
ICQ# 32160542

Fra : JBF

Dato : 11-12-02 21:54

> Hvor kan det købes? Jeg kan ikke finde det på EDBpriser.dk.

http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=755 ser ud til at have det stadigvæk.
Gamesurround Fortissimo III 7.1 har ved nærmere eftersyn kun digital ind via onboard stik.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-12-02 01:25

Nogen der kender dette kort?

514DX 5.1 Sound Expert Optical til 429,- på EDBpriser?

Best regards
Michael Nielsen
leahcim@chicks.dk
ICQ# 32160542

Fra : Mureren

Dato : 12-12-02 17:43

> [...]
> så have et lydkort der har optisk out. Men hvad vil i anbefale, hvis den
> ikke må være for dyr og så skal den samtidig have god lyd?

Du ku' prøve med et Terratec SixPack 5.1+
Sådan et har jeg selv, og det virker fint til mit behov...
Når man skal installere driverne under Win2K eller XP, skal man selv pege på
de filer den beder om under installationen, da den ikke selv finder dem, men
ellers kører det rigtig godt...

Mureren