RAM
Fra : Søren

Dato : 10-12-02 21:37

Hej NG.
Jeg er ved at købe en ny PC. Og er lidt i tvivl ang RAM.

Hvor gode er er RDRAM i forhold til SD eller DDR RAM ?

Den jeg tænker på at købe, bliver leveret med disse.

RAM: 256MB 533MHz RDRAM PC1066 (2x128MB)

Mvh. Søren

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 09:41

Søren wrote:
> Hvor gode er er RDRAM i forhold til SD eller DDR RAM ?

RD-Ram er svinedyre men stadig de hurtigste...

> Den jeg tænker på at købe, bliver leveret med disse.
>
> RAM: 256MB 533MHz RDRAM PC1066 (2x128MB)

Er min. 512 MB ikke mere passende for en ny maskine?

--
Martin K

Fra : **TwN**

Dato : 11-12-02 17:04

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> RD-Ram er svinedyre men stadig de hurtigste...

Vil det så sige, at det er bedre at købe RDRAM end DDR RAM, til et PIV
system??
jeg har ellers hørt dårlige rygter om RDRAM...!

**TwN**

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-02 17:25

>"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

>Vil det så sige, at det er bedre at købe RDRAM end DDR RAM, til et PIV
>system??
> jeg har ellers hørt dårlige rygter om RDRAM...!
Det må være baseret på prisforskelden!!
Jeg bruger selv en P4 med rdram, og det er fortrindligt, men ikke
mere uptodatelæses= "willamette", med de ny 333mhz ddr, kan der nok ikke
være den store forskeld mere, hvis der er nogen.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Joe Sandøe

Dato : 11-12-02 18:32

> [...]
>
> Den jeg tænker på at købe, bliver leveret med disse.
>
> RAM: 256MB 533MHz RDRAM PC1066 (2x128MB)

Næsten alle nye bundkort, laves med DDR-ram understøttelse.
1 x 512 MB DDR 2700 er halvt så billigt som 2 x 256 RD-ram PC1066.
TIl en ny maskine vil jeg også mene, at 512 MB er minimum for at have en
maskine der kan køre XP optimalt. Har selv prøvet at køre med både 256 og
512 MB ram på samme maskine.
De nye nForce 2 bundkort, udnytter DDR-ram rigtigt godt.
VN Joe