install af microsoft bluetooth mus
Fra : Volker Dawideit

Dato : 10-12-02 21:34

uarrrkk, bvadr..... nu prøver jeg at installere den nye mus og starter som
krævet med at køre setup fra medleveret CD. Så kommer der følgende
meddelelse: "This software is not supported for the language version of this
operating system. You can install Windows XP Service Pack 1 in your system
language version, and then install the Windows XP Bluetooth patch.
These updates are required for operating system support of Bluetooth
products and may be avaliable for download at microsoft.com". Ok, men jeg
HAR altså Windows XP engelsk med SP1 engelsk installeret oveni og det
omtalte Bluetooth patch (that may be avaliable) kan jeg ikke finde
nogensteds. Desuden troede jeg at Bluetooth funktionaliteten var indbygget i
SP1? Hvad fanden er der galt med dem hos Microsoft? (eller har jeg
misforstået noget?)
Mvh. Volker

Fra : Volker Dawideit

Dato : 10-12-02 23:53

Efter et par timers prøven frem og tilbage er det nu lykkes mig at få musen
til at virke, men det var på en ualmindelig bagvendt (og helt udokumenteret)
måde.... hvad tænker de dog på hos Microsoft?!
Jeg er for træt til at rekonstruere forløbet nu, skal jo arbejde i morgen,
men jeg vil da gerne hjælpe, hvis der er andre her der har samme problem.
Go´nat nu.
Mvh. Volker

Fra : BorreBoy

Dato : 11-12-02 10:21

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogensteds. Desuden troede jeg at Bluetooth funktionaliteten var indbygget
> SP1? Hvad fanden er der galt med dem hos Microsoft? (eller har jeg

Den danske version af Win XP understøtter ikke BlueTooth (heller ikke når
den er opdateret til SP1)!!!
Merlin som har solgt sættet i en kort periode, tog det da også straks af
hylden, da de langt om længe fandt ud af, at BlueTooth ikke er understøttet
af den danske version.
Microsoft har endda undskyldt, og håber snart at kunne tilbyde en
BlueTooth-update....

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 11-12-02 10:42

BorreBoy wrote:

> Den danske version af Win XP understøtter ikke BlueTooth (heller ikke når
> den er opdateret til SP1)!!!

Hvad kan man sige:
Installer Linux og BlueZ og du er kørende.
Så mangler man bare at Mickeysoft laver en driver til Linux (hvis man da
ikke laver den selv).

--
/kenne
"I don't mind if you sleep in class. Only, please do not snore.

Fra : Tom

Dato : 11-12-02 12:00

> Den danske version af Win XP understøtter ikke BlueTooth (heller ikke når
> den er opdateret til SP1)!!!

Sikke da noget vrøvl. Jeg sidder her med en Dansk win XP uden SP1 og kører
med Bluetooth til min iPAQ og Nokia telefon og det virker udmærket. Det
virkede også fint med windows me, 2000 prof. også.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : BorreBoy

Dato : 11-12-02 15:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Sikke da noget vrøvl. Jeg sidder her med en Dansk win XP uden SP1 og kører
> med Bluetooth til min iPAQ og Nokia telefon og det virker udmærket. Det
> virkede også fint med windows me, 2000 prof. også.

Det kan da godt være, at man kan få nogle BlueTooth produkter til at køre;
men officielt understøttes BlueTooth ikke, endnu...
Læs evt. Computerworld fra 6. december.

Fra : Tom

Dato : 11-12-02 19:53

> Det kan da godt være, at man kan få nogle BlueTooth produkter til at køre;
> men officielt understøttes BlueTooth ikke, endnu...
> Læs evt. Computerworld fra 6. december.

Tja så skulle Computerworld måske sætte sig lidt bedre ind i tingene
Min 3COM Bluetooth USB adapter fungerer perfekt. Det samme gør det i de få
bundkort som har indbygget adapter.
På arbejde bruger vi også en Bluetooth Mus/pointer fra Logitech som også
virker perfekt.

Fra : Volker Dawideit

Dato : 11-12-02 21:52

Læs lige igen, Thomas, jeg har engelsk version af WinXP og engesk SP1 oveni,
og det hele virker fint nu. Det der undrer mig er at installer softwaren
åbenbart ser mit system som dansk og at det derfor nægter at installere.
Det´sgu da helt knold! Jeg fandt forøvrigt bluetooth stack´en på CD´en
(q323183_wxp_sp2_x86_enu) og ikke på Microsofts Download sider. Det hele
virker mig noget halvhjertet....(eller måske halvhjernet?...)
Mvh. Volker