Vis / skjul
Fra : Morten Winther

Dato : 10-12-02 19:28

Hej

Nogen der kan vise mig hvorledes jeg kan sætte en table row skjult som
standard som så kommer frem ved at klik på et link (javascript).

Skal jeg bruge STYLE="position:relative; visibility: hidden;" eller skal jeg
over i noget med layers?

--
/ morten

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand
binary, and those who don't"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 19:37

"Morten Winther" <mail@is.invalid> skrev :

>Nogen der kan vise mig hvorledes jeg kan sætte en table row skjult som
>standard som så kommer frem ved at klik på et link (javascript).

Prøv at se om du kan bruge noget fra
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/vis2.htm>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 19:37

Fra : Carsten Suurland

Dato : 10-12-02 19:57

<script>
function onoff() {
if(document.all.myrow.style.display == 'none')
document.all.myrow.style.display == 'inline';
else
document.all.myrow.style.display == 'none';
}
</script>

<xxx onclick="javascript: onoff();">... </xxx>

/Carsten Suurland

Fra : Morten Winther

Dato : 10-12-02 20:38

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> document.all.myrow.style.display == 'inline';
> else
> document.all.myrow.style.display == 'none';

Tak. Hvad er forskellen på inline og block?

/ morten

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-12-02 22:48

Hej Carsten

Carsten Suurland wrote:
> <script>
> function onoff() {
> if(document.all.myrow.style.display == 'none')

Du bør ikke bruge document.all - i hvert fald ikke alene. document.all
er ikke standard og kun nødvendig for at understøtte Internet Explorer
version 4. Brug i stedet document.getElementById() som er standard og
understøttes af flere browsere.

Så er jeg i øvrigt ikke sikker på at det er korrekt at tildele display
for en tabel-række værdien 'inline', selvom det måske nok vil virke i
nogle browsere. W3C's CSS standard omtaler udover inline og block
elementer en række andre specielt liste og tabel-relaterede, bl.a.
table-row. Ved ikke om alle disse understøttes af alle browsere, men ved
brug af auto-værdien tror jeg selv browseren kan finde ud af at tildele
default værdi. OBS, jeg skal understrege at jeg ikke har testet koden,
men jeg tror følgende er mere korrekt og fleksibelt:

<script type="text/javascript">
function onoff() {
if(document.getElementById('myrow').style.display == 'none')
document.getElementById('myrow').style.display == 'auto';
else

Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk
http://www.rockland.dk/
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Carsten Suurland

Dato : 11-12-02 09:36

Hej Stig

Jeg bruger kun HTML m.v. til udvikling af Intranet applikationer, og der er
"min" platform IE...
Derfor den noget "Microsoftiserede" version...

/Carsten