HSP56 Micromodem
Fra : Peter Holm

Dato : 10-12-02 18:23

Hejsa,
jeg har problemer med et internt modem, som WinXP selv har fundet som HSP56
Micromodem. Er dette en specifikt modem, eller er det en standardbetegnelse
for et modem?

Jeg kan ikke få nogen klar-tone (det siger winxp) når jeg prøver at ringe op
med det.
Hvad skal prøve?

mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/
"En film bør være som en sten i skoen"
Citat: Lars Von Trier "Epidemic"

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-12-02 10:47

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> jeg har problemer med et internt modem, som WinXP selv har fundet som
> HSP56 Micromodem. Er dette en specifikt modem, eller er det en
> standardbetegnelse for et modem?

HSP56 er en betegnelse over en chip som er noget billigt kram, der
masseproduceres til mange software modems.

> Jeg kan ikke få nogen klar-tone (det siger winxp) når jeg prøver at
> ringe op med det.
> Hvad skal prøve?

Kig på kortet i maskinen notér evt. fabrikat og chip model og søg på
google.

--
Bjarke Andersen

Fra : o&u

Dato : 11-12-02 11:07

On Tue, 10 Dec 2002 18:22:47 +0100, "Peter Holm"
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>for et modem?
>
>Jeg kan ikke få nogen klar-tone (det siger winxp) når jeg prøver at ringe op

Altså, hvis du kører Diagnosticering under Modem i Kontrolpanel,
falder det så heldigt ud ?

Hvis fejlmeldingen er noget med 'line busy', det må være optaget eller
ingen klartone.

Så prøv at sætte 2 kommaer foran nummeret og 1 efter. F.eks. strengen:
,,33429134,

Dette er et gammelt trick.

mvh

John