Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefradrag ved udlejning af hus
Fra : Jakob Griffel

Dato : 09-12-02 15:21

Hej NG!

Er der nogen af Jer der ved, om man kan trække andet en
vedligeholdelsesudgifter fra ved udlejning af et hus?

Jeg har købt et lille hus, som jeg så udlejer til min far. Kan jeg trække
husforsikring osv. fra? Hvad med en revisor, hvis jeg skal ha' fat i sådan
en for at hjælpe mig gennem regnskabet. Kan han trækkes fra?
Jeg påtænker - efter råd - at anvende kapitalafkastordningen.

Hilsen Jakob

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-12-02 18:54

Jakob Griffel wrote:

> Er der nogen af Jer der ved, om man kan trække andet en
> vedligeholdelsesudgifter fra ved udlejning af et hus?

Ja, alle driftsudgifter.

> Jeg har købt et lille hus, som jeg så udlejer til min far.

Der er nu flere muligheder, du bør overveje, da den løsning netto
koster skat, da din far ikke har fradrag for husleje.

Så hvis din far er pensionist, og evt. med plejebehov, og i bor
rimeligt tæt på hinanden, kan i muligvis nøjes med ejendomsværdiskat.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Joyce Hansen

Dato : 10-12-02 22:14

"Erik G. Christensen" <egc@fjernPost1.tele.dk> wrote in

> Der er nu flere muligheder, du bør overveje, da den løsning netto
> koster skat, da din far ikke har fradrag for husleje.

Hvordan er man stillet hvis lader noget familie bo gratis ?

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-12-02 22:34

> Hvordan er man stillet hvis lader noget familie bo gratis ?

Det må man da ikke, vel? - Jo, det må man vel godt, men skattefar akn da
fastsætte en værdi af en jege, som man burde have modtaget, eller ligger jeg
helt forkert?
Jeg kan da ikke bare sætte min fars husleje til det halve, eller hvad? Vil
de ikke undre sig et eller andet sted, hvis jeg sætter lejen så langt ned at
min "forretning" der giver underskud?

Hilsen Jakob

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-12-02 22:47

Jeg prøver lige igen, der var vist lidt tyrkfjel:

> Hvordan er man stillet hvis lader noget familie bo gratis ?

Det må man da ikke, vel? - Jo, det må man vel godt, men skattefar kan da
fastsætte en værdi af en leje, som man burde have modtaget, eller ligger jeg

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-12-02 22:37

> Ja, alle driftsudgifter.

Øh, er en revisor en driftsudgift? Og hvad med ejendomsskatten, er den osse
god nok?

> Så hvis din far er pensionist, og evt. med plejebehov, og i bor
> rimeligt tæt på hinanden, kan i muligvis nøjes med ejendomsværdiskat.

Undskyld, jeg er ikke helt med.... Hvad mener du med det?

Hilsen Jakob

Fra : Ole Aaboe Karlberg

Dato : 10-12-02 23:19

Hej Jacob.

Jeg har selv et hus, som bliver udlejet til mine svigerforældre. Du kan
trække alle driftsudgifter fra, ejendomsskat, alle renteudgifter,
revisorudgifter samt vedligeholdelses- og forbedringsudgifter. Du skal så
samtidig være opmærksom på, at du heller ikke skal betale lejeværdi af egen
bolig - det er skattekontoret slemme til at overse. Hold lejen nede på et
minimum - det skal jo helst ikke give overskud, men du kommer jo nok til at
have et lille overskud, da du ellers ikke vil have dine udgifter dækket...

mvh
Ole Aaboe Karlberg