Heste slagtning
Fra : Jynis

Dato : 10-12-02 17:40

Hej alle
Jeg har tænkt meget over de der grimme transporter vi har set i tv. Hvor
nødig vi end vil , tror jeg vi må til at forespørge slagteren og
supermarkeder efter hestekød, så vores slagteheste bliver i landet.
Jeg ved godt det gør forfærdelig ondt på mange hestefolk at tænke
sådan.Ligeledes vil jeg sikkert også bilve meget upopulær af dette indlæg,
men vi må have gang i en debat om dette. Jeg bliver dårlig , hver gang jeg
ser et dyr blive misrygtet, som vi så i raporten. Hvad mener i vi kan gøre?
M.v.h.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-12-02 17:54

In article <3df616e0$0$37058$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, Jynis wrote:
> [...]
> ser et dyr blive misrygtet, som vi så i raporten. Hvad mener i vi kan gøre?

Tror du ikke bare at kødet i første omgang vil blive importeret fra
udlandet ? Og dermed så vil endnu flere heste ryge syd på.

JonB

Fra : Jynis

Dato : 10-12-02 18:22

--

> Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
> "klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"

> "ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hej JonB
Dethåber jeg sandelig ikke. I så fald må vi kunne lave en slags bestillings
central eller noget , hvor det kan sees hvor købet kommer fra. Hej hej
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Anet

Dato : 10-12-02 19:10

Det bedste er jo også at gå hen til en lokal slagter og købe kødet hos ham
så man er sikker på at det er dansk og spørge om det så man er sikker.

--
Hilsen
Annette

Fra : Tina Uhre

Dato : 10-12-02 22:38

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> men vi må have gang i en debat om dette. Jeg bliver dårlig , hver gang jeg
> ser et dyr blive misrygtet, som vi så i raporten. Hvad mener i vi kan

Næh, du.
For at komme alle slagtehestene til livs skal man ind og have fat i roden.
Og det er hestejereren!
Jeg tillader mig lige at indsætte oplægget til den nyligt stiftede forening
Sleipner som prøver at skabe information og støtte til hesteejeren, da det
jo i bund og grund er vores skyld at der sendes heste til slagtning.

Vi danner en forening. Dette er en kendsgerning.

Nogle af os er i stand til at gøre det - at tage med det sidste stykke vej
til en DANSK slagter - og også i stand til at gøre det for andre.

nogle af os er i stand til at holde møder og foredrag og få folk i tale.

Nogle af os er i stand til at påvirke vores nærmiljø med vores holdninger.

Nogen af os kender nogen som kender nogen som har en hest som skal sælges
til en hestehandler/ - Italien, hvor vi kan gå ind med rådgivning og fornuft
og få det stoppet og SKAFFE HJÆLP.

Nogle af os har forbindelser til medier så vi kan gøre opmærksom på at vi
eksisterer.

Nogle af os kan give vores medlemsskab og vores stemme til at dette skal
stoppes.

HVAD DER ER VIGTIGT ER AT VI SKAL SE I ØJNENE AT DET ER OS SELV. ALLE VI SOM
HAR HESTE SOM SENDER EN HEST AFSTED.

VI KAN IKKE LÆGGE ANSVARET OVER PÅ EN KORRUMPERET GAMMEL OG GRIM
HESTEHANDLER FRA KIBÆK.

NEJ

DET ER DIG OG DIG OG DIG SOM SÆLGER DIN HEST TIL HAM, FOR AT SLIPPE FOR
ANSVARET OG FOR AT LÆGGE BYRDEN FRA DIG, FORDI DEN ER FOR TUNG AT BÆRE.

Vær så lige rar at lægge byrden over til en person/- forening som GØR DET
RIGTIGE. Nemlig at få den slagtet herhjemme og overværer det og dokumenterer
det.

Please.

For hestehandleren fra Kiæk er den ikke mere end et slagtesvin eller en
høne, som kan skaffe ham noget omsætning - ikke andet.

For dig var den din bedste ven i - måske mange år og helt ærligt vil jeg
nødigt have sådanne venner.

grib i egen barm - og gør noget ved det.

Når man tillader sig selv at holde af - og elske et andet levende væsen.
Det være sig menneske eller dyr.
Så stiller man sig så 1 ste. pladsen til at få sit hjerte knust.
Dels fordi intet varer evigt og dels fordi vi alle skal herfra en dag.

Lad det dog ske med værdighed og humnanitet - og således at du bevarer din
selvrespekt.

Hvis vi ikke tillader os selv at elske - lever vi kun halvt.
Husk det.

Vær nu rar alle i som deler min store lidenskab for disse blide - smukke -
graciøse - og utroligt loyale væsener som vi kalder heste.

Meld jer ind i vores AKTIVE forening som vi starter i aften - her og nu.

Hmm, jeg kan altså ikke finde ud af at ændre skrifttypen
Håber I overlever...

Fra : Jynis

Dato : 11-12-02 08:06

Kære alle
Jeg har ikke selv dyr, men det har jeg haft. Jeg holder meget af dem. Det er
jo heller ikke kun heste der bliver behandlet under al kretik.Jeg har set
meget gennem tiden, som jeg helst vil kunne glemme. Fjerkræ , bare for at
nævne noget. Ankomme til slagterier med brækkede vinger og ben.Pga. den
meget hårhændede indfangning og sammenstuvning i kasserne. Vi er nød til at
gøre noget. Tak til Tine fordi du gjorde opmærksom på foreningen.Kan vi lave
en liste over ærlige slagtere ,nogle der ikke sender hestene videre til
export , når ejeren er gået. Så må vi hjælpe disse slagtere med at købe
vores kød hos dem til gengæld.Det var bare nogle tanker omkring emnet, hvad
mener i? Skal vi holde hestene herjemme er vi nød til også at bruge kødet
herhjemme også. M v hilsen
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-12-02 11:10

SÅDAN!!! Det kunne ikke siges meget bedre, kan kun nikke og sige at det har
du helt ret i!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Tina Uhre

Dato : 11-12-02 11:38

Glemte lige at skrive at vi har brug for din stemme i foreningen. Selvom du
ikke formår at hjælpe, hjælper din indmeldelse alligevel. Lige nu er
foreningen oppe på 300 medlemmer på bare 3 uger.

Du kan læse mere om foreningens arbejde her:
http://www.heste-nettet.dk/lodge/vis.php?id=22383

Der er også en email hvor interesserede kan melde sig ind.

Det virker nyttesløst som ene hesteejer at gøre noget. Men det virker lige
så nyttesløst at stole på at politikerne vil gøre noget, da det jo i bund og
grund handler om PENGE.
Fischer-Boel tudede for åben skærm da hun så Rapporten med
hestetransporterne men mødte modstand af de andre EU-lande, især Italien,
der jo modtager ret så mange levende skæbner.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-12-02 12:07

"Tina Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> hestetransporterne men mødte modstand af de andre EU-lande, især Italien,
> der jo modtager ret så mange levende skæbner.

Det må jo så tilsyneladende havde været krokodilletårer, for hun har ikke
gjort noget siden.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Marlene

Dato : 12-12-02 17:40

Tina Uhre <lily@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:at5mrp$2qag$1@news.cybercity.dk...

> Næh, du.
> For at komme alle slagtehestene til livs skal man ind og have fat i roden.
> Og det er hestejereren!

Fuldstændigt korrekt! Det _er_ hesteejerens ansvar - ingen andens.

Mvh. Marlene.