Fodring af vildt
Fra : Jynis

Dato : 10-12-02 15:57

Kære jægere
Der har lige været debat i gruppen, om for og imod fodring af rådyr.Jeg er
ikke jæger ,men følger med stor interesse debatten. Mår man kan fodre med
majs , kan der så med god sanvitighed lægges solsikkefrø ud ? Dem dyrene
ikke spiser tager fuglene vel. Der er nogle harer her i området . Hvad kan
jeg gøre for dem?
Venlig hilsen
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 10-12-02 20:35

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke spiser tager fuglene vel. Der er nogle harer her i området . Hvad kan

Jeg har god erfaring med fodring af råvildt.
Jeg fodrer med valset ØKO rug,byg.hvede.havre samt valset majs. Der er spist
op i krybben i mit foderhus hver eneste gang, jeg kan se hvordan dyrene
slikker bunden af truget, som rummer ca. 20 ltr.
med hensyn til solsikkefrø har jeg ingen erfaring, men det er da et meget
fint foder til fuglene, der er jo masser af olie i disse frø.
For harerne har jeg plantet en del gyvel, som bliver total ædt ned af
harerne, jeg mener ikke at harerne lider af fødemangel, der er jo altid en
del foder i skovene, hvor der er skov.Man kan da også fodre med sukkerroer,
og helst kålroer da de bedre tåler frosten, men der er jo ikke mange bønder,
som dyrker denne art mere. Mit vildt lider ingen nød, jeg har altid fodret
fra høst og til maj måned.

Hilsen Henning

Fra : Jynis

Dato : 12-12-02 15:36

"Henning & Birgith Rasmussen" <birgith.m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bønder,
> som dyrker denne art mere. Mit vildt lider ingen nød, jeg har altid fodret

Hej Birgith og Henning
Tak for gode råd. Jeg vil ligge et par kolrabi roer ud til harene. Jeg
dyrkede en række i haven til spise brug.Jeg troede at harene også spiste
fasan foder.
Mvh.
--
Jytte Petersen.