Hvilken IP adr. har min 3com switch???
Fra : Salva

Dato : 10-12-02 16:39

For ca. et år siden fik vi skiftet alle vores IP adresse ud og nu kan jeg
ikke komme i kontakt med min 3Com superstack II 3300 switch.
Jeg vil mene, at konsulenten har skiftet IP adresse på switcen, men jeg ved
ikke hvilken IP adresse han har givet den.

Er det muligt at finde ud af hvilke IP adresse den ligger på? Kan man på en
eller anden måde "broadcaste" en forspørgelse ud på nette og få et svar på
en switch???

Jeg har forsøgt at finde Serial Web utility på 3coms hjemmeside men kan ikke
finde den (Jeg har kun en version til W95!?!)

Nogen ideer???

-Salva

Fra : Flemming Riis

Dato : 10-12-02 17:32

"Salva" <brh@kc.dk> wrote in message news:at51r2$10n8$1@news.net.uni-c.dk

> [...]
ved
> ikke hvilken IP adresse han har givet den.

hop på den serielt med en hyperterminal eller ligende terminal program,
eller prøv at en arp imod dens mac addresse

Fra : Salva

Dato : 10-12-02 21:01

"Flemming Riis" <fr@added.dk> skrev i en meddelelse

> ved
>
> hop på den serielt med en hyperterminal eller ligende terminal program,
> eller prøv at en arp imod dens mac addresse

Okay, prøver begge dele...

Er det forresten et bestemt kabel jeg skal bruge?? Jeg kan nemlig ikke finde
det der fuldt med...
Er det bare et almindelig serial kabel?!?

-salva