PhpMyAdmin på localhost
Fra : Sinkbæk

Dato : 10-12-02 15:45

Hej!

Jeg har sat phpmyadmin op på min localhost og config ser sådan ud:
$cfgPmaAbsoluteUri = 'http://localhost/phpmyadmin/';

Men når det opsat sådan kan andre udefra ikke connecte til min phpmyadmin -
kun hvis jeg sætter den til min eksterne ip, altså: $cfgPmaAbsoluteUri =
'http://MIN.IP/phpmyadmin/'.

Men opsat med min eksterne ip, kan jeg ikke lokalt komme ind på den - så
lidt af et dilemma

Nogen forslag til hvordan jeg kan sætte det op, så det både kan nås udefra
og lokalt?

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-12-02 15:50

Sinkbæk wrote in <at4um6$p5v$1@sunsite.dk>:
> [...]
> - kun hvis jeg sætter den til min eksterne ip, altså: $cfgPmaAbsoluteUri =

Prøv at lade være med at definere det. Så vil den selv forsøge at
auto-detecte, og det plejer at virke.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tinky Winky

Dato : 10-12-02 15:52

> [...]
> lidt af et dilemma
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kan sætte det op, så det både kan nås udefra

installer det to gange

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-12-02 15:58

Tinky Winky wrote in <at4v1k$shd$1@sunsite.dk>:
> installer det to gange

Heh. :)

Hvis auto-detection ikke virker, så er det nu ikke så svært at lave en selv.
Faktisk er der et par stykker i dokumentationen. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sinkbæk

Dato : 10-12-02 17:01

Niels Andersen skrev:
> Hvis auto-detection ikke virker, så er det nu ikke så svært at lave en
selv.
> Faktisk er der et par stykker i dokumentationen. :)

Hej Niels!

Autodetection virker ikke - skriver dette: "The $cfgPmaAbsoluteUri directive
MUST be set in your configuration file!"

Hvad er der et par stykker af i dokumentationen?

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-12-02 17:58

Sinkbæk wrote in <at5331$fe9$1@sunsite.dk>:
> Autodetection virker ikke - skriver dette: "The $cfgPmaAbsoluteUri
> directive MUST be set in your configuration file!"

Så prøv at sætte den til en tom streng. :)

$cfgPmaAbsoluteUri = '';

> Hvad er der et par stykker af i dokumentationen?

Autodetectere. Altså i stedet for at skrive en url, skriver du noget kode
der finder urlen selv.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sinkbæk

Dato : 10-12-02 18:01

Niels Andersen skrev:
> Så prøv at sætte den til en tom streng. :)
>
> $cfgPmaAbsoluteUri = '';

Så er det netop den kommer med fejlen om at den ikke er sat.

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-12-02 18:02

Sinkbæk wrote in <at56jc$o6e$1@sunsite.dk>:
> Så er det netop den kommer med fejlen om at den ikke er sat.

Hvilken version er det?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sinkbæk

Dato : 10-12-02 18:19

Niels Andersen skrev:
> Hvilken version er det?

2.2.6

Men jeg har nu lagt den i to versioner - ind til ekstern brug og en til
lokal brug - så problemet er løst nu

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-12-02 19:36

Sinkbæk wrote in <at57m0$635$1@sunsite.dk>:
> 2.2.6

Den er over et halvt år gammel.

> Men jeg har nu lagt den i to versioner - ind til ekstern brug og en til
> lokal brug - så problemet er løst nu

Tjah, det kan man vel godt kalde en løsning.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Allan E

Dato : 10-12-02 18:03

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message
> Autodetection virker ikke - skriver dette: "The $cfgPmaAbsoluteUri
directive
> MUST be set in your configuration file!"

Mon ikke du kunne bruge $_SERVER['HTTP_HOST'] i stedet for din ip??

Mvh Allan E

Fra : Karsten H.

Dato : 11-12-02 21:03

Hvad hvis du tilgår den via http://IP i stedet for http://localhost ?

--
Karsten H.
Som har skrevet sin mail-adresse baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Sinkbæk

Dato : 12-12-02 01:54

Karsten H. skrev:
> Hvad hvis du tilgår den via http://IP i stedet for http://localhost ?

Så kan folk kun tilgå den eksternt pga. opsætningen i min router.

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 13-12-02 08:27

> [...]
> 'http://MIN.IP/phpmyadmin/'.
>
> Men opsat med min eksterne ip, kan jeg ikke lokalt komme ind på den - så

Skift bredbåndsudbyder. Jeg går ud fra, at du bruger TDC. Det er en lås i
routeren, der umuliggør ovenstående.

Hilsen
Søren B.