Q: Hvilket rat til PC ?
Fra : Torben R

Dato : 10-12-02 15:29

Hej NG,

Skal købe et force feed back steering wheel til knægten i julegave.

Hvad skal jeg købe ?

Har kig på:

Logitech Wingman Formula Force GP - ca kr. 500,00

Vil måske godt ofre op til kr. 800,00 - er der et bedre køb ?

På forhånd tak.

--
Torben R

Fra : Martin K

Dato : 10-12-02 15:35

Torben R wrote:
> Logitech Wingman Formula Force GP - ca kr. 500,00

Jeg har dette rat - og jeg vil sige at jeg er godt tilfreds Det er måske
lidt plastik-agtigt, men det fungerer og kører godt med den sædvanlige
Logitech-præcision. Der er ingen grund til at smide flere penge efter et rat
med mindre man er vildt hardcore, og skal have læde på rattet og alu på
pedalerne Desuden er det nemt at spænde på bordet - kun varme
anbefalinger herfra...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 10-12-02 15:35

Fra : Torben R

Dato : 10-12-02 15:39

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med mindre man er vildt hardcore, og skal have læde på rattet og alu på
> pedalerne Desuden er det nemt at spænde på bordet - kun varme
**
Tak for hurtig svar. Hvordan virker pedalerne ? Står de fast på gulvet eller
"rutcher" de rundt ?

--
Torben R

Fra : Martin K

Dato : 10-12-02 17:25

Torben R wrote:
> Tak for hurtig svar. Hvordan virker pedalerne ? Står de fast på
> gulvet eller "rutcher" de rundt ?

Så lidt da

Hvis du ikke sætter pedalerne på et gulvtæppe, så rutcher de rundt. Måske
kan man sætte sådan nogle gummidutter under som man også kan købe til stole
? Det er da hver at undersøge - men mine padaler står på et gulvtæppe. Selve
'panelet' hvorpå pedalerne er monteret, kan i første omgang godt virke lidt
lille, men når man først er i gang er det ikke noget irritationsmoment.
Pedalerne står også relativt skråt, nogen hader, andre synes det er fedt.
Det kommer helt an på kørestilling. Jeg synes det fungerer fint... i hvert
fald til prisen...

--
Martin K

Fra : Torben R

Dato : 10-12-02 17:34

> [...]
> Det kommer helt an på kørestilling. Jeg synes det fungerer fint... i hvert
**
Lyder helt ok, rattet & pedaler skal stå på børneværelset hvor der er
gulvtæppe.

Det er i hvert fald billigere end Logitech's MOMO rat, og jeg tror at
Logitech's
er bedre end Microsoft's ? Har du set/afprøvet rat fra Microsoft ?

--
Torben R

Fra : Martin K

Dato : 10-12-02 18:40

Torben R wrote:
> Det er i hvert fald billigere end Logitech's MOMO rat, og jeg tror at
> Logitech's

Det er det...

> er bedre end Microsoft's ? Har du set/afprøvet rat fra Microsoft ?

Jeg prøvede engang eet rat ved navn SideWinder 'et-eller-andet'. Det var jeg
ikke vild med. Det var som om at rattet var for stort til at man kunne lave
nogle hurtige bevægelser og sådan - jeg ved det ikke, men jeg synes bare
ikke så godt om det som Logitech'en. Men måske er jeg også lidt af en
Logitech-freak. Både mit rat, keyboard og begge mine mus er Logitech...

Mit sidste rat fra Logitech (Logitech WinMan Formula (uden force feedback)),
holdt i 3 år, trods megen brug. Til sidst havde jeg slidt 4 knapper op med
gearskift. Pedalerne, fungerede stadig fint... som jeg ser det er der ikke
så meget at betænke sig på

--
Martin K