Vedr.: Køb af bærbar
Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-12-02 13:16

Hejsa

Jeg går i tankerne om at anskaffe mig en bærbar pc, lige nu har jeg kig på
to men ved ikke helt hvad jeg skal vælge.

1 : Hi-Grade Notino 7521C, fra http://www.foeniks-computer.dk/
http://www.foeniks-computer.dk/aarhus/notebook.htm

2 : http://www.cuk.dk/metro.jpg

Hvad ville i vælge af disse to ? Eller er der andet jeg skal kigge på ?
Eneste krav er næsten at udgiften skal holdes under 10.000 kr.

Mvh
Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-12-02 14:09

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvad ville i vælge af disse to ? Eller er der andet jeg skal kigge på
> ? Eneste krav er næsten at udgiften skal holdes under 10.000 kr.

Hvis valget KUN er imellem de 2, så er den bedste og billigste den hos
Metro.

Men bemærk, det er ikke mobile CPU og sikkert andre std. komponenter, som
gør at strømforbruget øges drasktisk, hvilket vil sige kortere batteritid,
mere varme og blæsere der skal køre oftere, hvis ikke hele tiden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Wormie

Dato : 10-12-02 17:46

> Men bemærk, det er ikke mobile CPU og sikkert andre std. komponenter, som
> gør at strømforbruget øges drasktisk, hvilket vil sige kortere batteritid,
> mere varme og blæsere der skal køre oftere, hvis ikke hele tiden.
Den bærbare fra Metro har en mobile AMD 1500XP processor. Jeg har købt
"dyret" og der er i praksis ca. 2-2½ times batteri levetid.

Metros bærbare er i øvrigt identisk med Vega A4+ og TDCs Webtech bærbare.
Den produceres af et firma ved navn uniwill. (http://www.uniwill.com) læs
fulde specifikationer på http://www.uniwill.com/Product/N341C2/N341C2.htm

Support ydes af http://www.notebookservice.dk

Jeg er alt i alt godt tilfreds med min Metro bærbare... Den støjer en anelse
mere end mærke bærbare (køleren til processoren kører hele tiden), men jeg
var meget positivt overrasket over dansk support. Endvidere er den bærbare
samlet og testet i Danmark. Der medfølger cd med dansk manual i PDF format
og CD med drivere.

mvh

David Holm

Fra : Uni Bull

Dato : 10-12-02 15:59

Jan Pedersen wrote:
> Eneste krav er næsten at udgiften skal holdes under 10.000 kr.

Hold dig for alt i verden fra desktop-processorer!!
Jeg kiggede lidt på edbpriser.dk og det *er* muligt at få en
bærbar med mobile-CPU til under 10k.
Denne Vega hos MidtData (som jeg personligt har gode erfaringer med):
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=VEGA-A4-1500M

Denne Acer hos MidtData (har jf. www.acer.dk mobil-CPU):
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=91-49S01-A0D

En Fujitsu C1010 hos laptop4u.dk:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=FujitsuC
.... for kr. 195,- over din smertegrænse får du en 1500MHz C1020

Og så har TeleDanmark en WebTech her (langt link!):
http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Disp
layProductInformation-Start;sid=VYGiN613ZwSiUpCBVfxin2tZEOzDpG22rwk=?Product
ID=h92sHgt2Kg4AAADxj2ALp5t%2e&CatalogCategoryID=0ZgKamlDo4gAAADleW_aCa%2e0

Alle de nævnte maskiner skulle være med mobile processorer - så
har du da lidt mere at sammenligne med! Men kodeordet er mobil-CPU!
--
Uni Bull
København K

Fra : Wormie

Dato : 10-12-02 17:49

> Denne Vega hos MidtData (som jeg personligt har gode erfaringer med):
> http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=VEGA-A4-1500M
Den bærbare fra metro er identisk med denne. Vega er blot en uniwill som har
fået smækket et vega mærkat på. Se
http://www.uniwill.com/Product/N341C2/N341C2.htm

Dette fremgår også af http://www.notebook.dk

> [...]
> ID=h92sHgt2Kg4AAADxj2ALp5t%2e&CatalogCategoryID=0ZgKamlDo4gAAADleW_aCa%2e0
Denne er også den samme som den fra metro.

Forskellen på at købe den bærbare i metro eller via TDC eller MidtData er
blot at den i Metro er uden software.

mvh

David Holm

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-12-02 09:14

> Denne Acer hos MidtData (har jf. www.acer.dk mobil-CPU):
> http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=91-49S01-A0D

Jeg plejer at isemme koret af tilfredse acer brugere....

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-12-02 09:14