Menneskeløjer....
Fra : KT

Dato : 10-12-02 12:59

Hejsa.

Da vores klub pt. er lukket for al adgang m. hunde pga. kennelhoste,
er vores juleafslutningskoncept gået lidt i vasken.
Derfor har jeg nu brug for lidt inspiration og idèer til, hvordan vi
skal aktivere og underholde vores juleglade menneske-medlemmer.
Det vi har på tegnebrættet indtil videre, er en konkurrence m.:
agility (på en redigeret udgave af agilitybanen og med indbygget
julesang!), frit søg (efter karameller, tændstikker eller hvad ved
jeg) og indlæring af en "øvelse" (fx. stjæle formandens taske?) kun
vha. godbidder og ros.
Har I nogle gode forslag til, hvad vi ellers kunne finde på - gerne
noget med lidt gang i, så vi ikke fryser ihjel?
Håber på mange gode forslag, så vi får en sjov dag!

Mvh. Line

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-12-02 14:56

Hejsa Line

Det lyder som en ret sjov idé.

Hvad der lige slog mig er: Udbyg idéen med at indlære nye øvelser. Giv en
"menneksefører" en seddel med en øvelse. Kunne godt være stjæl formandens
taske eller kage eller hvad ved jeg.
Mennesket der skal lære øvelsen må naturligvis ikke se sedlen, og
"menneskeføreren" må kun bruge dyygtig og evt. klikker. Altså ikke udbryde:
Din dumme køter så fat dog at du skal æde formandens brunkage. Kunne godt
være hylende grinagtig for folk at se på, særlig hvis alle tilskuere godt
ved hvad mennesket skal lære.

Ville sikkert give en ret fin forståelse for, hvorfor tingene ikke altid er
så letforståelige for vores hunde som vi tror vi gør det til.

Hilsen
Rikke Andersen

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 11-12-02 10:07

Hej Rikke

Jeg har set det udført en gang - det er meget lærerigt og sætter virkelig
tingene i perspektiv. Alle nye (og gamle) hundeejere burde prøve ....

Mvh
Kim

Fra : Bettina

Dato : 11-12-02 13:30

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message

> [...]
er
> så letforståelige for vores hunde som vi tror vi gør det til.

Hihi, sikke en strålende idé. Det tror jeg jeg vil foreslå ude på "vores"
hundeskole

Bettina

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 11-12-02 13:48

Sorry, jeg har ikke nogen ideer eller forslag....Jge syntes bare at det er
synd at hundene går glip af at se deres ejere i fulddressur

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-12-02 19:45

nasse@jubiimail.dk (KT) wrote in message news:<d38b0675.0212100359.2dcd957e@posting.google.com>...
> [...]
> noget med lidt gang i, så vi ikke fryser ihjel?
> Håber på mange gode forslag, så vi får en sjov dag!

Agility for mennesker er ikke noget helt ukendt. De bruger det på
tjenerskolen i Aalborg, hvor man lærer at forcere diverse
forhindringer - med en bakke i hånden med 6 højstilkede glas, det er
klart. (var det noget? - man kan få højstilkde engangsglas)

Hilsen Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-02 14:35

Som svar på skriblerier forfattet af Kim Christensen

> [...]
> forhindringer - med en bakke i hånden med 6 højstilkede glas, det er
> klart. (var det noget? - man kan få højstilkde engangsglas)

Hmm, engangsglas vejer jo minimalt
For sportens skyld burde der være en god sjat juleøl i glasset
Dem der gennemfører uden at glasset vælter får indholdet som belønning

mvh/Peter Lykkegaard