Hjælp .. Apache server under Mandrake - Pr~
Fra : Exception

Dato : 10-12-02 12:41

Hej Alle,

Mon der er hjælp at hente her? Når jeg vil connecte til min Apache
servers cgi-bin for jeg følgende at vide:

You don't have permission to access /cgi-bin/printenv on this server.

Hvad kan/skal jeg gøre for at få access??

Hilsen
Betina

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-12-02 12:51

Exception wrote:
> [...]
>
> You don't have permission to access /cgi-bin/printenv on this server.
>
> Hvad kan/skal jeg gøre for at få access??

filen "printenv" skal have de rrigtige rettigheder.
# chmod 555 printenv
skulle gøre trikket...

Ulrik Nielsen
- there is no spoon...

Fra : Exception

Dato : 10-12-02 12:57

chmod 555 printenv, ændrer ikke på det

Betina

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-12-02 14:01

Exception wrote:
> chmod 555 printenv, ændrer ikke på det

hmmm, har du overhovedet lov til at eksekvere cgi scripts under den
"bruger" / virtual host eller hvad du en har sadt op.???

Ulrik Nielsen
- there is no spoon...

Fra : Exception

Dato : 10-12-02 14:13

Det burde jeg have lov til.
Så vidt jeg er orienteret så skulle det ske pr. default når du
installerer Apache, men gør det bare ikke :-| Så jeg må gå ud fra at der
skal gøres et eller andet før end det virker - sådan som det ser ud nu.
Jeg ved bare ikke hvad

Betina

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-02 14:19

Exception <exception@ofir.dk> writes:

> [...]
> installerer Apache, men gør det bare ikke :-| Så jeg må gå ud fra at
> der skal gøres et eller andet før end det virker - sådan som det ser

Hvad står der i din error_log?

Hvordan ser de relevante dele af din httpd.conf ud?

P.S. <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jacob - www.bunk.cc
I know it all. I just can't remember it all at once.

Fra : Exception

Dato : 10-12-02 16:23

> Hvad står der i din error_log?

Det jeg kan finde om mit forsøg på at connecte er følgende besked:
Client denied by server configuration

> Hvordan ser de relevante dele af din httpd.conf ud?

Det eneste jeg lige kan finde i httpd.conf om cgi-bin er <LoadModule ..>
var det det du mente??

Betina

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-12-02 18:35

Exception wrote:
> Hej Alle,
>
> Mon der er hjælp at hente her? Når jeg vil connecte til min Apache
> servers cgi-bin for jeg følgende at vide:
>
> You don't have permission to access /cgi-bin/printenv on this server.

Jeg har ikke helt gennemskuet Mandrakes lidt omfattende standard
apache-opsætning, men disse to linier ser ud til at mangle:

<Directory /var/www/cgi-bin>
AllowOverride None
Options ExecCGI
* Order allow,deny
* Allow from all
</Directory>

Peter

Fra : Exception

Dato : 10-12-02 18:58

> Jeg har ikke helt gennemskuet Mandrakes lidt omfattende standard
> apache-opsætning, men disse to linier ser ud til at mangle:

Nu virker det

Tusind tak
Betina