HP 3500c scanner
Fra : Tom

Dato : 10-12-02 12:30

Hej

Er meget tæt på at købe en sådan HP 3500c scanner men vil lige høre og godt
skidt angående denne scanner.
Har set den til 750 kr i tyskland med 2 års garanti.

Har i forvejen omnipage 10 men findes der ikke noget bedre software da den
genkeldelse laver ret mange fejl ved OCR scanninger.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : o&u

Dato : 10-12-02 13:01

On Tue, 10 Dec 2002 12:30:26 +0100, "Tom"
<tom_christensen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>Har i forvejen omnipage 10 men findes der ikke noget bedre software da den
>genkeldelse laver ret mange fejl ved OCR scanninger.

Jeg har læst dårligt om den scanner. Den har usb 2.0, men er alligevel
ikke hurtig (zdnet review).

Jeg ville vælge canon 8000f eller epsons tilsvarende. de er ganske
vist 3 gange så dyre.

http://www.epinions.com/content_74933964420

http://www.zdnet.com/supercenter/stories/overview/0,12069,561842,00.html

mvh

John

Fra : Tom

Dato : 10-12-02 15:16

> Jeg ville vælge canon 8000f eller epsons tilsvarende. de er ganske
> vist 3 gange så dyre.

Det SKAL være en scanner til <1000 Kr så omtalte canon kan ikke komme på
tale.

--
Tom

Fra : Erling

Dato : 10-12-02 20:15

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er meget tæt på at købe en sådan HP 3500c scanner men vil lige høre og
godt
> skidt angående denne scanner.

Har selv købt een for et par uger siden. Den arbejder upåklageligt, og om
den er hurtig eller langsom er vel relativt. Den scanner et farvefoto 15-18
cm i 300 DPI i Photoshop på ca. 30 sek.
Det er selvfølgelig ikke en professionel scanner, men til hjemmebrug er
den OK, og medfølgende software er udmærket. HP har kreeret et
billedbehandlingsprogram, som er meget bedre end meget andet, jeg har set.
Men det er også et temperamentspørgsmål.

> Har i forvejen omnipage 10 men findes der ikke noget bedre software da den
> genkeldelse laver ret mange fejl ved OCR scanninger.

OCR-delen i HPs software er rigtig god efter min mening.

Erling