Flere emacsbrugere paa samme dokument samt~
Fra : rasmus

Dato : 10-12-02 09:55

Jeg har hoet at ovenstaaende kan lade sig goere, men hvordan?

man skriver jo saa vidt jeg kan se bare i en buffer og saa overskriver man
jo hinandens...

/rasmus, groen emacs-bruger...

Fra : Andreas Schou Vaerge

Dato : 10-12-02 10:44

rasmus> Jeg har hoet at ovenstaaende kan lade sig goere, men hvordan?
rasmus> man skriver jo saa vidt jeg kan se bare i en buffer og saa
rasmus> overskriver man jo hinandens...

M-x

make-frame-on-display

(burde gøre det, men pas på - der er visse sikkerhedsricisi...)

/DarkJedi

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 10-12-02 11:02

On Tue, 10 Dec 2002 09:55:03 +0100, rasmus <dont@mail.me.dk> wrote:

> Jeg har hoet at ovenstaaende kan lade sig goere, men hvordan?

Hvorfor ikke bare anvende CVS?

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : rasmus

Dato : 10-12-02 11:35

> Hvorfor ikke bare anvende CVS?

har du et link til en guide eller noget ... jeg er max blank ;)

/rasmus

Fra : Alex Holst

Dato : 10-12-02 15:57

http://mongers.org/cvs

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-12-02 11:50

On Tue, 10 Dec 2002 11:34:56 +0100, rasmus wrote:

> har du et link til en guide eller noget ... jeg er max blank ;)

<http://www.cvshome.org/docs/>

Mvh.

--
"Hackers are lazy, in the same way that Adam Sjøgren
mathematicians and modernist architects asjo@koldfront.dk

Fra : Joakim Recht

Dato : 10-12-02 21:00

Michael Wojciechowski <wojci@stofanet.dk> writes:

> Hvorfor ikke bare anvende CVS?

Fordi rigtig pair programming både er underholdende og udfordrende? :)

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt
WWW http://www.braindump.dk

Fra : Rasmus Skov

Dato : 10-12-02 23:05

> Fordi rigtig pair programming både er underholdende og udfordrende? :)

Har du begreb om hvorledes subj. lader sig gi' sig?

/rasmus

Fra : Joakim Recht

Dato : 10-12-02 23:49

"Rasmus Skov" <news@aey.dk> writes:

> Har du begreb om hvorledes subj. lader sig gi' sig?
>
> /rasmus

Det er vist blevet sagt før... M-x make-frame-on-display. Det kræver
selvfølgelig lige, at der er blevet kørt en xhost +denmaskinehvoremacskører
på den maskine, hvor displayet skal åbnes.

Alternativt kan gnuserv/gnuclient bruges, og som ekstra bonus kan man screene
en emacs et eller andet sted, og så bare koble op på den, og dermed have alle
sine filer åbne hele tiden.

Og som svar på garfields post, så var det ikke ligefrem XPs pair programming
jeg mente, det ville ikke helt passe ind med argumenterne Beck og co. bruger.
Men hvis man kan klare den forvirring, der let opstår når der er flere, der
retter i samme buffer, så kan det være ganske glimrende.

Fra : Martin Dalum

Dato : 10-12-02 23:19

> Har du begreb om hvorledes subj. lader sig gi' sig?

Der er forskellige opfattelser af hvordan pair programming kan udføres
i praksis.. En metode er at benytte f.eks. emacs'
make-frame-on-display funktionallitet hvilket giver mulighed for at
begge parter kan skrive i den samme buffer på samme tid. Nogen vil
mene at dette er meget produktivt.

Hvis man derimod læser i forskellige bøger om Extreme Programming vil
man se at det er ret vigtigt at der er en person der "har" tastaturet
og den anden er tilskuer. Dette gør at der er een der har det faktiske
ansvar for at kode og en anden der har ansvar for at tænke over det
kode der bliver skrevet på skærmen og evt. komme med forslag til
forbedringer. Dette vil give en klar arbejdsfordeling hvilket nogen
også mener er meget produktivt.

Det er dog meget individulet hvordan folk arbejder bedst.

Men nu er vi vist kommet ud i noget der er ret så off-topic for denne
gruppe

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Rasmus Skov

Dato : 10-12-02 23:45

> Men nu er vi vist kommet ud i noget der er ret så off-topic for denne
> gruppe

Det er rigtig, men jeg var sådan set også bare interesseret i at få den der
emacs-feature til at spille.
Jeg har ikke rodet med det endnu, vil ikke afvise at jeg vender tilbage ...
Hvis der en der er meget ivrig, ville det da være dejligt med et startskub
til at få 'make-frame-on-display' op og køre ...

/rasmus

Fra : Rasmus Skov

Dato : 10-12-02 23:45

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-12-02 04:10

"Rasmus Skov" <news@aey.dk> writes:

> Hvis der en der er meget ivrig, ville det da være dejligt med et startskub
> til at få 'make-frame-on-display' op og køre ...

Start med at give skriveadgang til det pågældende display.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-12-02 01:43

"Rasmus Skov" <news@aey.dk> writes:

> Hvis der en der er meget ivrig, ville det da være dejligt med et startskub
> til at få 'make-frame-on-display' op og køre ...

'M-x make-frame-on-display' - længere er den ikke. Jeg har faktisk
lige testet det bare for sjov.

--
Jacob - www.bunk.cc
Good day to let down old friends who need help.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-02 06:46

rasmus <dont@mail.me.dk> wrote:

> Jeg har hoet at ovenstaaende kan lade sig goere, men hvordan?
>
> man skriver jo saa vidt jeg kan se bare i en buffer og saa overskriver man
> jo hinandens...

Meget sandsynligt. Men det skal man nu passe på.

Vi sad en gang fire drenge og var ved at lave en opgave på
datalogistudiets 1. del. I gruppe. Vi sad ved hver vores terminal, i
samme rum på Niels Bohr Instituttet [det rigtige], og editerede i den
samme fil.

Det /skulle/ naturligvis gå galt - vi overskrev jo hele tiden hinandens
ændringer .

Det var i øvrigt OS/1100 vi kørte, så det har slet ikke været emacs.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.