ASP/SQL
Fra : Yubii

Dato : 10-12-02 09:05

Hej

Jeg har en SQL sætning på min ASP side, hvor jeg sammenligner 2 tabeller for
at udskrive alle rækker i tabel 1 der ikke indgår i tabel 2. Jeg bruger
følgende kode:

strSQL = "Select sport.hold, sport1.hold, dato From Sport, Sport1 where
sport.hold!=sport1.hold and dato>date()"

Jeg får følgende ASP fejl:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in
query expression 'sport.hold!=sport1.hold and dato>date()'.
test.asp, line 41

P.S. Kan man ikke bruge != "forskellig fra" på en ASP side

Tak

Fra : Chrisser

Dato : 10-12-02 10:47

"Yubii" <x@x.x> skrev i en meddelelse
> [...]
> test.asp, line 41
>
> P.S. Kan man ikke bruge != "forskellig fra" på en ASP side

Det er nok nærmere din DB der ikke accepterer udtrykket, nu skriver du ikke
hvilken DB det drejer sig om, men til MSSQL ville "forskellig fra" skulle
skrives sådan: <>

Chrisser

Fra : Yubii

Dato : 10-12-02 11:38

> [...]
ikke
> hvilken DB det drejer sig om, men til MSSQL ville "forskellig fra" skulle

Ok, kan jeg bruge <> i Access 2000 eller skal jeg bruge noget andet?

Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-02 11:39

Yubii skrev: