Tele2Adsl
Fra : Martin S.

Dato : 10-12-02 08:10

Hej,
Har kigget lidt på Tele2ADSL. Priserne ser jo ok ud. Men er der ikke
mulighed for fastip i deres alm. privat ADSL pakke ? Eller er det kun
dynamiske ip-er man kan få/købe...?
Hvis der er mulighed for fastip - hvilken router kan så anbefales ?

--
Bedste hilsener
Martin

Fra : Bandit

Dato : 10-12-02 14:02

Jeg har da fast IP hos dem ... i den bestillings seddel du skal sende ind
til dem er der et felt du kan hakke af om du ønsker fast ip.

Og hvad router angår der er det nok helt sikkert en smagsag,hvad man kan li
..... Jeg havde en speedstrem før ,men har fået mig en D-Link DI804 med
indbygget 4 ports Switch som jeg er glad for....så det er en smagsag.

Fra : Martin S.

Dato : 12-12-02 11:35

Hvilken router kan evt. anbefales til Tele2Adsl.
Jeg har kigget på Dlink 604. Den ser nice ud og understøtter VPN.
Er der ellers andre anbefalinger til under kr. 1000 ?

Mvh.
Martin S.

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 12-12-02 15:15

> Er der ellers andre anbefalinger til under kr. 1000 ?

Prøv at kigge her http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/

PS. Jeg har ikke noget med firmaet at gøre, men har lige købt en Linksys
router derfra.
Lars P. Magnussen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 10-12-02 16:14

Jeg fik tele2adsl i sidste uge. I det opr. materiale mener jeg at man kunne
vælge mellem 1 fast eller 2 dynamiske IP.

Jeg har valgt 1 fast IP, og kører uden problemer med en Linksys BEFVP41 (til
1595 Kr. inkl. moms. Den router har jeg valgt for senere at kunne køre noget
VPN. Hvis du ikke behøver det, kan du få væsentligt billigere routere (til
ca. små 600 Kr.), også med indbygget 4-port 10/100 switch.
Lars P. Magnussen

Fra : Martin S.

Dato : 10-12-02 16:38

"Lars P. Magnussen" <lpm@magnatek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> VPN. Hvis du ikke behøver det, kan du få væsentligt billigere routere (til
> ca. små 600 Kr.), også med indbygget 4-port 10/100 switch.

Ok tak for hjælpen begge 2. Jeg kunne bare ikke lige se at der var mulighed
for fast-ip under oversigten..
Så kan jeg ikke overveje meget mere.. skiftet fra TDC er en realitet :D
Men så skal jeg så ud og investere i en router selv. Eller kan man ligesom
hos TDC leje en ?

mvh. Martin S

Fra : Bandit

Dato : 10-12-02 17:15

Nej tele2 har intet som helst at gøre med routers,så du kommer nok til at
købe en :)
Og held og lykke med dit skift fra TDC til TELE2 .... håber bare du ikke er
ligså uheldig med skiftet som jeg og et par stykker mere var :(

Fra : Martin S.

Dato : 10-12-02 17:51

"Bandit" <bandit@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> ligså uheldig med skiftet som jeg og et par stykker mere var :(

Så er jeg næsten nødt til at spørge hvordan uheldig..?
Jeg forestiller mig scenariet (ved skift fra TDC til Tele2) således:
Tele2 opsiger mit fastnetabb. hos TDC
Jeg opsiger mit ADSL abb. til den dato Tele2 kommer (måske et par uger
senere, så jeg er garderet)
Tele2 montøren.. som jo egentlig er TDC-mand kommer forbi og installerer
diverse bokse (som der i øvrigt er der da jeg har TDC ADSL og ISDN på samme
kobberpar).
Jeg har anskaffet mig en router og det spiller derudaf...
Det hele virker herefter... jubii..
Men det er jo helt sikkert utopi.... :D

Martin

Fra : Bandit

Dato : 10-12-02 19:10

Du kan se en tidliger tråd omkring tele2/cybercity/teledanmark ... den 3.12
.... der har jeg også skrevet ... men jeg kan også maile dig mit først
klagebrev ...så kan du se hele forløbet :) det fylder kun 3 A4 sider hehe

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 11-12-02 11:37

Jeg fik, som omtalt højere oppe i tråden, tele2adsl i sidste uge.
Jeg havde i forvejen fast 1001 forvalg hos Tele2 (altså et kundenummer), men
det faste rå ISDN2 abb. hos TDC.
Jeg tilmeldte mig, så vidt jeg husker, ca. 20 sept. 2002.
Det som fungerede automatisk (og rimelig hurtigt) var bekræftelse på
opsigelse på fastnet ISDN2 fra TDC, og få dage efter et pænt takkebrev fra
Tele2 med bekræftelse af overgang af fastnetdelen, samt en masse Get2net
papirer, samt en CD til samme. Hvad jeg så skulle med alt det. Har i
forvejen i mange år haft en UNI2 (Tele2 erhverv) ISDN opkobling, som altid
har fungeret upåklageligt.
Men det lykkedes ikke på noget tidspunkt at få en skriftlig bekræftelse på
at jeg havde tilmeldt mig adsl og om det var muligt på mit eksisterende
kobber. På et tidspunkt lykkedes det pr. tlf. at få udvirket udsendelse af
et enkelt A4-papir med koder til klik selv servicen. Og igen kun mundlig
bekræftelse på tlf. (e-mail svares der stort set ikke på) om at TDC havde
bekræftet tekniker til d. 4/12, kl. 7:30 til 16:00. Så for ikke at risikere
at komme om bag i køen, tog jeg fri hele dagen. Og sandelig om ikke en flink
(TDC) tekniker dukkede op.

Jeg koblede først pc'en op uden router, og via ipconfig fandt jeg så hvilken
IP adresse, subnet maske, DNS osv. jeg havde fået (det har jeg nemlig ikke
fået noget papir overhovedet om). Det satte jeg så ind i routeren og så
kørte det. Og indtil videre helt upåklageligt.
Opsætningen af div. DNS, mail-servere, web-mail osv. er så vidt jeg kan se
lidt af en blanding af Get2net og UNI2 referencer.

Så, som du kan se, er vejen til tele2adsl mere eller mindre tornestrøet. Men
så vidt jeg kan se virker det.
Lars P. Magnussen

Fra : Martin S.

Dato : 11-12-02 13:58

> [...]
> lidt af en blanding af Get2net og UNI2 referencer.
>
> Så, som du kan se, er vejen til tele2adsl mere eller mindre tornestrøet.

Det er jo lidt for dårligt af Tele2, men det lyder jo ikke afskrækkende. Jeg
havde frygtet at stå uden internet i et par mdr. eller lign... ;D

Martin

Fra : Bernd Uthoff

Dato : 11-12-02 21:37

> [...]
> Tele2 opsiger mit fastnetabb. hos TDC
> Jeg opsiger mit ADSL abb. til den dato Tele2 kommer (måske et par uger

har du tid og tålmodighed er Tele2`s adsl ok.

jeg bestilte i august adsl+ konvertering til analog og det blev leveret i
denne uge. men alt det der kunne gå galt gik også galt, om det er dobbelt
fakturering eller teknikerbesøg uden aftale eller fejllevering af udstyr.
Jeg har regnet mig frem til, at jeg har mistet ca.2000 kr. i tabt
arbejdsfortjeneste og med at vente på deres servicetelefoner. glem alt om at
skrive til Tele2 (e-mail eller sneglepost), jeg tror det er et internt
princip hos dem, at man aldrig svarer på noget som helst. forvente heller
ikke, at en hotline medarbejder ringer tilbage, det plejer de ikke, selv om
de siger det. desuden er det ikke muligt at komme højere op i systemet for
at klage, man får bare ikke lov til at snakke med de overordnede (bag
office).

Ps. hvis TDC`s telefonman ikke var so flinke at udlevere et nyt analog
skillefilter og modem til mig, vil jeg først har været online den 14.
januar, det var det tidligste tidspunkt Tele2 kunne mig tilbyde, for at
rette op på deres egen fejl ! på opning af telefonen skulle jeg have ventet
4 dage..

held og lykke med at skifte.....

Fra : Bandit

Dato : 12-12-02 05:39

Ja som du beskriver dit skifte til TELE2 ,så lyder det lige som mit .....
:( og der er nok flere derude som også har haft samme problemer hehe

Så held og lykke :) U NEED IT

Fra : Martin S.

Dato : 12-12-02 10:46

Ja det lyder jo lidt afskrækkende.
Men nu får jeg forhåbentlig Tele2Adsl, men med Uni2 support. Så det går
nok, de plejer at være hurtige og gode til at svare på spørgsmål. Jeg skal
dog lige have bekræftet et par spg. hos dem først, så er jeg nok klar til at
forlade TDC... har været stavnsbundet til TDC grundet kun et kobberpar og
ISDN + ADSL på samme kobber par.