Procmail
Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-12-02 07:54

Jeg har søgt på google.com efter danske sider om procmail, og blvet
oversvømmet af 5520 hit. Har da også kikket på nogle af dem, men
ikke fundet en god en, så er der en der har et link liggende lige
til at smide i hovedet på en stakkel som mig, der ikke har det så
godt med det engelske?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 10-12-02 07:58

I dk.edb.system.unix, skrev Ivar Madsen:
> [...]
> ikke fundet en god en, så er der en der har et link liggende lige
> til at smide i hovedet på en stakkel som mig, der ikke har det så

http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/procmail.html

Der er et par godt eksempler...

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-12-02 22:41

Jesper Krogh skrev Tirsdag den 10. december 2002 07:57 i
dk.edb.system.unix:

> http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/procmail.html
> Der er et par godt eksempler...

Den er ikke dårlig, når jeg ser på den, og nærstudere man
procmailrx, så må jeg kunne få lavet det jeg vil have, men der er
en væsentlig ting jeg ikke helt har styr på, man kan sætte postfix
til at modtage alt til domænet som * mail og så lade procmail om at
sotere, og have en liste den kikker i, hvor man kan sætte de SPAM
fyldte UsenetMailAdr i, så de ryger i bitmarkerne, og så sotere
resten, og sende en kopi til mobilen, det tror jeg godt at jeg kan
få styr på.
Men man kan aktivere procmail direkte fra MTA'en eller ved en
..forward, men hvad skal der stå i .forward'en, eller hovrdan
aktivere man procmail direkte fra postfix?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 10-12-02 22:44

> [...]
> .forward, men hvad skal der stå i .forward'en, eller hovrdan
> aktivere man procmail direkte fra postfix?

Du smider bare en .procmailrc fil i dit home-dir.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-02 22:57

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Du smider bare en .procmailrc fil i dit home-dir.

Man skal normalt også huske at fortælle Postfix at den skal bruge
procmail til at levere mail med. Det gør jeg i min main.cf med:

mailbox_command = /usr/bin/procmail

Den globale procmail-opsætning ligger i øvrigt ofte i
/etc/procmailrc. I min /etc/procmailrc får jeg procmail til at hælde
al mail på under 256 kB igennem spamc uanset hvem på systemet den
leverer til.

--
Jacob - www.bunk.cc
You can always tell luck from ability by its duration.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-12-02 08:46

I dk.edb.system.unix, skrev Jacob Bunk Nielsen:

> Man skal normalt også huske at fortælle Postfix at den skal bruge
> procmail til at levere mail med. Det gør jeg i min main.cf med:
>
> mailbox_command = /usr/bin/procmail

Tjo, men ny kører han Mandrake og i min Mandrake's postix's
standardopsætning er der en:
mailbox_command = /usr/bin/procmail -Y -a $DOMAIN
som gør at man bare skal smide .procmailrc filen også virker det.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc