USB kabel til SCSI kabel
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 10-12-02 07:29

I forbindelse med køb af ny computer erfarer jeg at min HP-scanjet 4P ikke
kan tilsluttes.
Mit spørgsmål er derfor.

Kan man få en adapter/omformer fra USB kabel til SCSI kabel (25pin)?

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen

Fra : Mogens

Dato : 10-12-02 08:27

On Tue, 10 Dec 2002 07:28:52 +0100, "Jørn Rasmussen" <post@farman.dk>
wrote:

>I forbindelse med køb af ny computer erfarer jeg at min HP-scanjet 4P ikke
>kan tilsluttes.
>Mit spørgsmål er derfor.
>
>Kan man få en adapter/omformer fra USB kabel til SCSI kabel (25pin)?

Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg har ca samme problem, så
hvis du selv skulle finde en løsning, så må du da meget gerne skrive
det her i gruppen.
Jeg er nemlig også glad for min trofaste gamle HP4P, men kan ikke
opgradere til en nyere Windows end 98 SE, da den gamle SCSI controller
ikke er understøttet. OK, man kan da købe en ny SCSI controller plus
kabel, men så er en ny USB scanner jo billigere.

mvh Mogens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-12-02 10:16

>OK, man kan da købe en ny SCSI controller plus
> kabel, men så er en ny USB scanner jo billigere.

Et brugt scsi kort af anerkendt fabrikat koster heller ikke ret meget
brugt.
(adaptec plejer at være et godt valg med god driver support)

/A

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-12-02 10:07

> I forbindelse med køb af ny computer erfarer jeg at min HP-scanjet 4P ikke
> kan tilsluttes.
> Mit spørgsmål er derfor.
> Kan man få en adapter/omformer fra USB kabel til SCSI kabel (25pin)?

Jep: http://www.2ndwave.com/details.asp?ProductID=42

Bemærk, at der står "for Macintosh" øverst, men også "Windows 98 or higher"
under systemkrav.
Der findes ganske givet andre lignende produkter.

mvh
Kim Jensen