Lademanns Leksikon på CD-ROM
Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-02 06:48

Jeg overvejer at anskaffe Lademanns Leksikon på CD-ROM til knap 300
kroner, men ville først lige høre om nogen erfaringer.

Hvor goodt er det? Indeholder det det samme som bogudgaven i 20 bind,
eller er det langt mindre? Hvordan er niveauet i øvrigt i forhold til et
nødvendigt skole-leksikon?

Det vil i givet fald skulle bruges som et dansk supplement til
Encyclopædia Britannica, som jeg ellers er yderst tilfreds med. Det kan
jo trods alt også bruges på både Mac og Win, mens Lademanns kræver at
Mac-brugere bruger VirtualPC.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Christian Tastrup

Dato : 11-12-02 02:01

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
> DK-2700 Brønshøj
> Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Hvis du har en Yahoo-mail er der p.t. et tilbud på en online-udgave til 98
kr. pr. år. Det fungerer teknisk OK og kunne måske give dig en ide om, hvor
godt det er. Jeg kan ikke svare på dine øvrige spørgsmål. For mig er det OK
i det daglige til småoplysninger.

Fra : Christian Tastrup

Dato : 11-12-02 02:15

"Christian Tastrup" <ctastrup@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor
> godt det er. Jeg kan ikke svare på dine øvrige spørgsmål. For mig er det

Der er 90.000 egentlige opslag.

Du opretter en Yahoo-mail, som du jo ikke behøver bruge til noget. Derefter
går du på www.lademann.dk og følger brugsanvisningen dér.

Fra : Karin O. Jørgensen

Dato : 12-12-02 12:54

Hejsa.

Jeg har lige bestilt det elektroniske leksion, som også Christian Tastrup
nævner. Jeg er lidt skuffet. Det er nok godt til de daglige spørgsmål, men
det er ikke særligt godt, hvis man er lidt mere faglig søgende.
Karin O. Jørgensen

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-02 15:15

Karin O. Jørgensen <karinoj@oncable.dk> wrote:

> Jeg har lige bestilt det elektroniske leksion, som også Christian Tastrup
> nævner. Jeg er lidt skuffet. Det er nok godt til de daglige spørgsmål, men
> det er ikke særligt godt, hvis man er lidt mere faglig søgende.

Det er så vidt jeg ved det bedste elektroniske leksikon /på dansk/, og
kan sagtens bruges som et supplement til Encyclopædia Britannica. Som
faktisk heller ikke er så forfærdelig dyrt. En tusse for hele
leksikonet, som så kommer på fire CDere eller en DVD. Lige til at
installere på Mac'ens eller Windåsens harddisk.

Fra : Aagaard Rasmussen

Dato : 13-12-02 14:25

"Karin O. Jørgensen" <karinoj@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> nævner. Jeg er lidt skuffet. Det er nok godt til de daglige spørgsmål, men
> det er ikke særligt godt, hvis man er lidt mere faglig søgende.

Hvis man er fagligt søgende skal man vel også supplere med nogle faglige
opslagsværker?

Mvh. Christel

Fra : Jesper Rahbek Mikkel~

Dato : 12-01-03 12:58

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) skrev:
> [...]
>Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
>DK-2700 Brønshøj
>Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Jeg har selv Lademanns på cd-rom og er udmærket tilfreds. Går for
mig fint til skolebrug. Selvfølgelig er der den ulempe at du skal
vide hvad du søger for at kunne bruge det - i modsætning til
bindene, hvor man kan sidde i en lænestol og bladre og på den måde
få noget at vide om mange ting! - og ikke kun lige det man søger
efter.
Vh
Jesper