Forstyrrelse
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-01 12:21

Hej

Jeg håber ikke jeg kommer i gruppen over folk der desperat "klynker" når de
modtager advarsler på deres firewalls.

Men story er at jeg har en ven som kører Sygate personal firewall.

Uden at vi har noget netværk sammen (udover P@ ADSL hos TDC) begynder Sygate
at logge events der lyder som følger:

Initiate non-expected TCP commaction.
Remote IP: 195.215.72.229
Remote port: 31842
Local IP: 192.168.1.7
Local port: 2416
Direction: Outbound

Nu er det sådan at jeg at jeg umiddelbart ikke kan se hvilket program der
skulle gøre dette (også grundet at bag mig sidder et netværk på 250
personer. Men er der nogen som umiddelbart genkender de porte som anvendes
til kommunikationen?

--
Bjarke Andersen

Fra : Hartcourt Fenton Mud~

Dato : 05-03-01 14:59

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle gøre dette (også grundet at bag mig sidder et netværk på 250
> personer. Men er der nogen som umiddelbart genkender de porte som anvendes

Dette er hvad at min liste over porte har at sige:

rmtserver 2416/tcp RMT Server
rmtserver 2416/udp RMT Server

# 28000-32767 Unassigned

Hvis det kan hjælpe dig videre.

Venligst
Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-01 15:22

"Hartcourt Fenton Mudd" <biggels@lycos.de> wrote in message
> Dette er hvad at min liste over porte har at sige:
>
> rmtserver 2416/tcp RMT Server
> rmtserver 2416/udp RMT Server

Hvad er en RMT server?

--
Bjarke Andersen

Fra : Paul

Dato : 05-03-01 15:36

Faldt over følgende... RMT står vist generelt for remote magnetic tape, ikke
nødvendigvis ifm. VMS eller BSD.

<snip>
The MultiNet remote magnetic tape server (RMT) uses the BSD RMT protocol to
allow UNIX and PC users to access tape drives on OpenVMS systems
</snip>