Hastighed på netværk
Fra : ....

Dato : 10-12-02 03:28

Hej NG.

Jeg har bygget lidt om på mit "hjemmenet", og prøvede lige at teste det.
Jeg har en samling af filer som jeg bruger i andre sammenhænge, alle mulige
forskellige størrelser fra få kb til ca. 50 mb.
Den samlede størrelse af "pakken" er 530 mb. Testen er kørt på ftp.
På "stopur" er pakken overført på 6 min og ca. 2 sek. Det giver omkring 88
mb i minuttet.

Men det siger ikke mig ret meget, jeg vil gerne have det ud i noget mps
eller hvad det nu heder, som svarer til mine netkort / netværk. (10/100) Er
der en som kan hjælpe med en omregningsformel ?

Og, er det hurtigt eller hvad... på et 10 / 100 switchet netværk . ?

Mvh
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-12-02 08:04

On Tue, 10 Dec 2002 03:27:49 +0100, "...."
<nykoebingvej@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> sammenhænge, alle mulige forskellige størrelser fra få kb til
> ca. 50 mb. Den samlede størrelse af "pakken" er 530 mb.

Man vil oftest opleve, at overførsel af en række små filer er
væsentligt mindre effektivt end én stor fil.

> På "stopur" er pakken overført på 6 min og ca. 2 sek. Det giver
> omkring 88 mb i minuttet. Men det siger ikke mig ret meget, jeg
> vil gerne have det ud i noget mps

88 MB/min * 8 bit/byte / 60 sek/min ~ 12 Mbps.

> Og, er det hurtigt eller hvad... på et 10 / 100 switchet netværk . ?

Du vil altid se, at faktisk performance ligger meget langt fra,
hvad der er teoretisk muligt. 12 Mbps mellem et par Windows-
maskiner med filer i blandede størrelser behøver ikke være for-
kert. Andre operativsystemer er mere effektive, ligesom andre
overførsler er det.

For et mere fornuftigt billede af, hvad nettet er i stand til at
levere, kan du fx. bruge TTCP og så køre et antal (store) over-
førsler mellem to maskiner samtidig.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : H.H.

Dato : 10-12-02 10:41

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> For et mere fornuftigt billede af, hvad nettet er i stand til at
> levere, kan du fx. bruge TTCP og så køre et antal (store) over-

howdy.

Jeg har oplevet et par gange med test med SisoftSandra
at kunne se at der ikke var rigtig hul iggenm til den anden
maskine. Og derved får sat konfigurationen mere rigtigt op.
Men da det som kom til den rigtige hårdføre test (overflytnint af stor
fil) kunne sisoft så slet ikke følge med længere ag hastighedsvisning.

mvh.