Måske OT: Bærbar tekstbehandling
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 10-12-02 00:38

Hej,
Undskyld, hvis dette er OT:

Jeg leder efter en form for bærbar tekstbehandling, som hverken en en Palm
ell. lignende, eller en bærbar pooter. Den skal være billig, have nogen
hukommelse, have dk tastatur, og måske lcd-skærm. Den skal kunne bruges til
tekstbehandling mens man er på farten, og kunne kobles sammen med ens
vanlige pooter, så man kan overføre tekstfilerne.
Er der nogen der kender til eksistensen af noget sådant, og hvor man i så
tilfælde kan købe noget sådant?

Mvh,
Jakob

Fra : Devast8or

Dato : 10-12-02 00:46

En HP Jornada 710 eller 720 var måske et kig værd? De har begge tastatur (om
det er dansk ved jeg dog ikke), og fylder ikke meget. Billig vil jeg så til
gengæld ikke kalde dem (knap 6k), men den fylder ikke meget. Jeg så en i
brug for noget tid siden, og det virkede som om den var ganske smart og
nyttig hvis ikke man har plads/lyst til en laptop. Det var da et bud. Held
og lykke i jagten.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 10-12-02 00:50

<snip
> [...]
> nyttig hvis ikke man har plads/lyst til en laptop. Det var da et bud. Held

Takker, omend jeg satser på noget på omkring 1/5 af det
Har godt set den type - et godt bud på en lomme-pooter, men lidt ud over min
nuværende økonomiske formåen, desværre :(

Jakob

Fra : Devast8or

Dato : 10-12-02 01:20

Det kan jeg godt forstå, de er også ret dyre. Måske du kan finde en brugt.
Det kan også være at der laves andre billigere fætre af samme type.

Devast8or

Fra : Keld

Dato : 10-12-02 09:21

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message news:<at3a7s$6pm$1@news.cybercity.dk>...

> Takker, omend jeg satser på noget på omkring 1/5 af det
> Har godt set den type - et godt bud på en lomme-pooter, men lidt ud over min
> nuværende økonomiske formåen, desværre :(

Hvad med Psion?
Du kan sagtens finde en til omkring 1.000 kr. (og ind imellem
billigere) i DBA, som kan opfylder dine behov.

Keld

Fra : Henning Sørensen

Dato : 10-12-02 07:57

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vanlige pooter, så man kan overføre tekstfilerne.
> Er der nogen der kender til eksistensen af noget sådant, og hvor man i så

Hej !
Svaret er en Psion5(mx?) eller Ericsson mc218.
Sidstnævnte næsten identisk med Psion'en til en lidt lavere pris.
Véd ikke om de stadig sælges, men de kan løse dit behov.
De har diverse programmer indbygget - også tekstbehandling.
De kan bruge compactflash ram, og der findes et hav af programmer, spil
utilities, programmerings sprog osv til dem.
Og så er der selvfølgelig mulighed for at connecte til en pc med kabel
eller til en bærbar med infrarød.
Eneste minus er batteriforbruget, men nok ikke større end med nyere typer.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-12-02 08:23

> Svaret er en Psion5(mx?) eller Ericsson mc218.

Eller en palm pda med løst tastatur.

Til min PalmIII havde jeg en adaptor så jeg kunne sætte et standard pc
tastatur til. Jeg brugte et relativt lille der vel var ca. 20cm bredt
men til gengæld et rigtigt godt feel. Det var ganske fortrinligt til at
skrive på men løsningen er ikke egnet til håndholdt brug. Jeg mener
navnet var "happy hacking craddle". Ofte var jeg også på farten blot med
cradlen i tasken for man kan sikkert altid låne sig frem til et pc
tastatur.

Afhængigt af hvor meget du skal skrive på den vil jeg være betænkelig
med for små tastaturer og skærme. Skal du skrive meget så er en "gammel"
dos-notebook nok vejen frem. En sådan burde du nemt kunne få under
1000kr.

FUT dk.edb.system.lomme-pc

/Anders Majland - pt. handspring visor og en notebook pc

Fra : Chr. Mygind

Dato : 10-12-02 09:49

Jakob Medgyesi skrev:

[cut]
> Er der nogen der kender til eksistensen af noget
> sådant, og hvor man i så tilfælde kan købe noget sådant?

En gammel bærbar synes at kunne løse dit problem. Skal du alene bruge den
til tekstbehandling behøver den jo ikke at være voldsom kraftig. WordPerfect
blev lavet i en WYSIWYG-version til DOS, så du kan afvikle programmet på en
386'er. Ønsker du Word i en Windows-udgave kan dette sagtens afvikles på en
486'er (Windows 3.1x evt. med en Calmira-skal, så den ligner en moderne
Windows). Jeg bruger selv en sådan konfiguration til tekstbehandling på en
486sx25-cpu på en gammel Compaq Contura Aero (der er en usædvanligt lille
maskine) - og her fylder operativsystem, officepakke, internet explorer, dtp
og en røvfuld spil under 100 mb!
Største fordel ved mit forslag er den lave pris. Du kan i
news:dk.marked.privat.edb sagtens finde en billig bærbar. Jeg købte en
bærbar P75 for 400 kr. for et år siden i den gruppe.

/Chr