Fejl på Samsung RAM, hvad kan jeg gøre?
Fra : Hans S. Jørgensen

Dato : 09-12-02 23:53

Hej

Jeg har desværre fundet en fejl på et af mine 256MB Samsung RAM moduler (se
link/model nummer længere nede for mere specifik info).

De sad i maskinen da jeg købte den for lidt over 1 år siden. Nu er det sådan
at nogen producenter jo yder lidt ekstra "garanti", men hvordan ligger det
for Samsung RAM? Er der evt. nogen som ved om der er en dansk afdeling man
kan kontakte?

Model:
MR16R082GAN1-CK8
Langt link :)
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/DRAM/Rambus_DRAM_RIMM/Norma
l_RIMM/Non-ECC/MR16R0826AN1/mr16r0824(6,8,c,g)an1.htm#down

På forhånd tak
Hans

Fra : DWM

Dato : 10-12-02 00:49

"Hans S. Jørgensen" <ingen@mailherdesvaerre.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for Samsung RAM? Er der evt. nogen som ved om der er en dansk afdeling man

Jeg syntes det er lidt forskelligt hvad der står på diverse websites rundt
omkring. Nogle skriver 10 års garanti, andre at der er livtids garanti.
Det er ikke til at finde noget på deres site der omtaler hvor meget garantien
er på. Måske du skulle prøve at emaile deres support.

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 10-12-02 17:45

Hej Hans.
Mit bedste bud er at du kontakter det selvskab hvor du har købt computeren
og hører ad hvor meget garanti du har tilbage.
Og hvis jeg ikke tager meget fejl så er der i følje dansk købelov 2 år
garanti, så selvom at samsung ikke dækker så skal det firma som har solgt
dig delen dække garantien.

mvh Jesper

Fra : DWM

Dato : 11-12-02 09:54

"Jesper Kristensen" <jesper_k@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvis jeg ikke tager meget fejl så er der i følje dansk købelov 2 år
> garanti, så selvom at samsung ikke dækker så skal det firma som har solgt

Det skal de ikke hvis han har købt den for over et år siden. Så vidt jeg
husker var det i januar måned at købeloven blev ændret til 2 års
reklamationsret.

/Kenneth Iversen

Fra : Hans S. Jørgensen

Dato : 11-12-02 15:06

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> Det skal de ikke hvis han har købt den for over et år siden. Så vidt jeg
> husker var det i januar måned at købeloven blev ændret til 2 års
> reklamationsret.

Sådan ser jeg også på det, problemt er bare at jeg ikke kan komme i kontakt
med nogen hos Samsung som kan hjælpe mig :/

Jeg snakkede med Samsung support Danmark (8088-4646) som henviste mig til
WBC Nordic, med de sælger bare RAM og andet til firmaer....

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-12-02 11:07

"Hans S. Jørgensen" <ingen@mailherdesvaerre.dk> wrote in

> Sådan ser jeg også på det, problemt er bare at jeg ikke kan komme i
> kontakt med nogen hos Samsung som kan hjælpe mig :/

Jeg havde en defekt stang Apacer PC2100 RAM, købt hos ITButikken for
næsten 1½ år siden. Jeg kontakte Apacer Europe i Holland, som så sagde at
de intet havde med end-users at gøre. Jeg skulle kontakte min forhandler
i Danmark (stedet jeg købte modulet i sin tid).

Jeg sendte så en mail til ITButikken, som bekræftede at de håndterede
ombytningen for kunden, også over 1 år efter - bare der var garanti på
fra fabrikantens side.

ITButikken var godt nok næsten en måned om at få sendt mit modul afsted
til Apacer, og Apacer var så yderligere over 2 uger om at returnere noget
- jeg spurgte i mellemtiden ITButikken om ikke de kunne sende mig et nyt
modul fra Apacer som de havde på lager, siden de jo alligevel ville
modtage et nyt modul fra Apacerfabrikken - det gjorde de så

Måske skulle du overveje at ringe til dem du købte PC'en hos i sin tid -
det kan da ikke skade at spørge.

Mvh.
Flemming